söndag 28 juni 2009

Världens bråk

Vi har haft världens bråk här i dag. De började med att matte tog av mig tratten så att ja kunde äta ordentligt. Sen bevakade hon mig noga medans ja åt och tvättade fejjan. Så när ja trodde hon inte såg så tog jag några slick på magen. Matte for på mig och skulle sätta på mig tratten. Ja vägrade och försökte vrida mig loss. Matte tog mamma greppet i nacken och fick nästan på den men fästöglorna gjorde ont i öronen så ja fräste åt henne. Ja lyckades nästan smita ett par gånger men matte vann till slut och nu sitter jag här med tratten igen. Sen la hon mig på rygg i sängen och kollade såret på magen. Hon tycker de ser fint ut och luktar inget så då är det okay. Hon har dessutom börjat med att sätta ett finger på nosen för att känna så den är sval och fuktig så ja inte har feber. Så förnedrande! *ryser*

Sen sa matte att hon skulle ta fram sugdraken för det började se ut som en hel sandstrand inne på toan. –Ursäkta mig för att jag är smidig som en elefant med den här dumstruten på huvudet sa jag då. Ja är faktiskt konvalescent och BEHÖVER lugn och ro. Sug drakar är INTE lugn och ro. Då sa matte att ja inte skulle sjåpa mig och att jag minsann var jättepigg nu och kunde stå ut med lite oväsende. Förresten behöver hela lägenheten städas. Åh nej tänkte jag. De innebär massor med sugdrake och rengöringsmedel. Ja hade lagt tassarna över ögonen om ja hade kunnat. Ja började skälla på matt förr att hon inte plockar bort i lådan så fort jag varit där. Men ursäkta mig sa hon: -Ja gör det så ofta jag hinner och jag vägrar att gå upp klockan fyra på morgonen för att göra det. Så är det bara! Sen började hon mumla något om kloklippning också. Det kan du bara inte göra stammade jag. Ii iinte NU. Vi får se sa matte.

Så nu går vi här och glor surt på varandra. Hon har inte börjat städa än men de ligger i luften. Jag antar att det är för att vi är tillsammans så mycket just nu. Matte är van att vara med tvåbeningar nästan dagligen och jag är van att vara själv några timmar om dagen.

Hon ser lite ledsen ut där hon sitter.. Jag tror att jag skall gå och försöka bli sams igen. Lite gos är aldrig fel.

3 kommentarer:

Sippo sa...

Jisses vilken cirkus. Blir ju matt i morrhåren när jag hör hur du kämpar och har dig. Fast snart slipper du ju den där dumstruten på skallen. Försök du att bli sams med matte igen. Man ska inte somna osams, säger min husse. *svanskram*

Liza sa...

Nej men oj Nea, vilken päckelstrut du har fått på huvet! Har dom skurit i dig? MJAJ! Huvva!
Stackare. Och som om inte det var nog så hotar snabeldraken runt hörnet också. Snabeldraken är en otäcking.
Nu tycker jag syndast om dej.
/Svanskramar från Liza

Nea theCat sa...

Sippo: Vi är vänner igen nu. Har gosat på i kväll. Din husse är klok han. Alldeles rätt, de är dumt att somna osams!

Ja går här och mumlar för mig själv: på fredag, på fredag, på fredag. Då åker den av, kanske lite tidigare om allt ser bra ut.

Liza: Ja visst e den hemsk! Blev kattererad i tisdags.

Det blev ingen snabeldrake. Men i morgon blir det av sa matte. Då är det tvätt och städdag.

Tass vänner!

 
template by suckmylolly.com