tisdag 23 juni 2009

Så här ser en kämpe ut.

neaSå här ser en kämpe ut säger matte.

Hej Go vänner!

Ja har vilat nu och är inte så yr i bollen längre. Jag är stadig på benen så matte har gett mig lite mat nu också och de behövdes för ja var vrålhungrig. Inte har ja mått illa heller och det har varit jätte skönt.

Ja har faktiskt inte så hemskt ont. Det går rätt bra än så länge. Det som gjort mest ont sen ja kom hem var när matte tog bort bandagen från mina tassar. Det gjorde fräsont och det jamade ja om ordentligt för henne!

Ja är mer försiktig än ja brukar vara. Hoppar liksom inte direkt upp på bordet utan tar vägen om stolarna först. Matte har gjort en snitslad bana med strykbrädan, stolar och lådor så att ja skall kunna klättra upp till mina favoritsovplatser. Men hon har stängt ut till köket, hon vill inte att ja skall sova uppe på kylskåpet är jag är nyopererad. Hon har visst inte städat där uppe på länge.

Är väl inte världens piggaste så det blir väl max en kvart mellan lurarna. Men de går bra de me. Matte har hållit sig så lugn hon bara kunnat för att inte oroa mig så mycket. Även om ja e nyopererad måste ja ju hålla mina vakande ögon på henne.

Den här förbaskade tratten vill ja inte ens tala om. Den e hemsk. Ja stöter i ALLT med den! Försöker backa ur den men de funkar inte heller, den följer med. Såg mig själv i spegeldörren och ja får ju jama att ja inte ser klok ut i den där plaststruten.

Nä nu drar det i ögonlocken igen.

Vi hörs.
Tass vänner.

4 kommentarer:

Sippo sa...

Som jag sa till en annan av våra bloggkompisar som hade tratt; får du in några purr-kanaler på parabålen? *fniss, fniss*
Skönt att du är hemma gumsan. Nu ska du bara ligga och vila så du orkar tassa vidare på bloggen imorgon.

Nea theCat sa...

Ja de var ju därför ja såg till att skära av mattes antennkabel ju. Tänkte koppla in parabålen på stora teven ju. :)

Skall genast kolla purr-kanaler.. Annars får de de duga med Tom & Jerry.

Tass Sippo.

Chinook ♥ Cherokee sa...

Tänkte du koppla parabullen till TV:n via en snabelkabel?! Purrkanaler i all ära! Men det funkar inte! Det har vi testat! Fattar ingenting! Och det är STICK-TANTENS fel! *mutter, mutter*

Nea theCat sa...

Ja förstår inte vad de e me sticktanter och parabållar. Tänkte på de tur att ja inte får gå ut nu. För de där parabållarna fylls nog väldigt snabbt om de skulle börja regna.

 
template by suckmylolly.com