onsdag 24 juni 2009

Rapport från sjuksängen.

Ja mår ganska bra men ja e helt slut. Har ätit, druckit vatten och varit på lådan. Har sovit på mattes säng mest hela dagen. Faktum är att ja tänker nog sova på mattes säng tills de slutar att spänna i magen och matte tar bort den här förbaskade tratten! De e verkligen inge kul, men ja har börjat vänja mig lite vid att ha den på.

Matte e helt slut hon också. Hon kunde inte sova i natt för ja ville sova tätt, tätt intill henne och hon ville inte störa mig så hon kunde inte vända sig i sängen och så som hon velat. Hon hade hemskt ont i huvudet i dag. Troligtvis för att spänningen har släppt nu och sen är det ju flämt varmt.

Mattes mamma var och hälsade på och ja pratade lite med henne. Hon e snäll hon, även om hon skrattade åt mig för att ja svänger med huvudet från sida till sida, när ja går med den här gräsliga struten!

Egentligen kan ja inte komma över hur fantastiska vår kroppar egentligen är. Man har varit inne i min mage och rotat och sen tar de ca 10 dagar för att läka. Otroligt.

Nu skall ja ta en lur till.

Vi e så trötta så!

4 kommentarer:

gammelmatte Gittan sa...

Kära lilla Nea. Så tapper och duktig du är som kämpar på med den där hemska tratten! Snart, snart har dagarna gått och du får ta av den och sedan kommer du att vara rörlig och vig igen. Rufus väntar på att få det här med flikan överståndet, så att han bara är din sedan.
Många nospussar och gos från Rufus gammelmatte, som är i Stockholm just nu några dagar.

Sippo sa...

Du är en riktig tuffing du! Våra kroppar är verkligen fantastiska, även om dom ibland kan vara lite... uhm, fluffiga. Snart så kan du busa ordentligt med matte igen. Förresten så är det inte bara din matte som sovit dåligt. Min husse har helt blodsprängda ögon och så äter han massa tabletter för huvudvärken. Annat är det med oss katter...

Libra på blogspot sa...

Söta Nea! Vad duktig du är som kämpar på! Jag hoppas att jag är lika duktig när det blir min tur sen. Mamma säger att så fort mina ungar slutat dia är det dags för mig att bli kattererad och få tratt på huvudet.
*svanskramar och uppmuntrarjam*

Nea theCat sa...

Gittan: Tack. På söndag har halva tiden gått.

Har någon flicka svarat på hans bild än? Min lilla sötis, önskar han var här och gosade med mig.

Sippo: Precis.

Oj då, ja rekommenderar kurrheanling och tassmassage. I värsta fall får du ta till lite akattupunktur. Det brukar hjälpa.

Babs: Åh se till att dina små diar läääänge då Babs. Eller kanske inte, kanske är det lika bra att få det överstökat. Ja räknar dagarna till trattfrihet på tassarna nu.

Skall tänka massor på dig när det är din tur.

Svanskramar, nospussar och tassar till er alla!

 
template by suckmylolly.com