måndag 15 juni 2009

Ingen bättring…

Det har inte blivit någon bättring på denna dagen.

Matte har fått en liten glasbit i fotsulan som hon inte får bort. Dessutom trampade hon MIG på tassen. Ja skrek i högan sky och sprang och gömde mig under sängen. Matte försökte locka mig med Dentabits. Då kom ja genast fram, fick en bit och stack och gömde mig igen. Hoppades så klart att matte skulle komma med flundror och grädde. Men inte blev de någon flundra heller. *sniff*

Enligt matte låter jag som en hes groda när ja skriker.Tasstrampare skall minsann inte ha några åsikter i hur en katt skall låta när den skriker tycker ja! *fnys*

4 kommentarer:

gammelmatte Gittan sa...

Kära lilla Nea.
Stackars dig som blev trampad på. Hur gick det med din fot?
Om din matte inte kan få ut glasbiten ur foten så bör hon gå till en människodoktor så den blir uttagen för annars kan den bli inflammerad eller börja vandra iväg in ännu längre in i foten eller upp i hennes ben och göra skada där inne. Kanske behöver ni båda få hjälp av varsin vet/doktor?
Kram från gammelmatte Gittan

Nea theCat sa...

Gittan: Tack! *sniff* skall berätta en hemlis. Säg det inte till matte. Men de e faktiskt så att ja skriker väldigt högt precis innan matte trampar till på min tass. Så ja blev inte skadad, men de var nära ögat. Var nog mest uppskrämd.

Ja skall jama till matte att hon får gå till människovettis om de inte ordnar sig med foten. Tack!

Sippo sa...

Skriker som en hes groda!? Pröva att bita henne i hälsenan så får du se hur hon låter. Moahaha.

Nea theCat sa...

Sippo: Det är bud på det. Misstänker att hon kanske skulle råma som en kossa eller nåt :)

 
template by suckmylolly.com