söndag 21 juni 2009

Det börjar dra i hop sig..

Det börjar dra i hop sig, sa matte. Vaddå frågade ja och tänkte att de kanske var matte stora mage som drar i hop sig *fnissar*. Men se de var de ju inte. Det drar i hop sig till operation för min del.

I morgon är det föreberedelser som gäller. Matte skall tvätta och städa hemma så allt är rent och fint när ja skall återhämtar mig efter operationen. Hon skall bädda åt mig, fixa med låda och filt. Ja får inte käka något efter klockan tolv på natten, men dricka vatten fick ja visst. Sen bär det av till vettisen på tisdag kl 09.00. Ni kan väl tänka lite på mig då och hålla en tass för att allt går bra.

Börjar få fjärilar i magen nu.

Annars var midkattsommaren ganska lugn och fin. De var skönt. Lite dans runt midskattommarstången så klart. Och de blev ju den del sill… :) Är ganska trött trots att allt var lugnt. Konstigt.

Ses vänner. Ha de gott!

8 kommentarer:

Wikki sa...

Var inte orolig Nea, människorna fixar så man sover och inte känner nåt under kattereringen. Man kan må lite illa sen när man vaknar, så det är därför man ska låta bli mat innan. Ja sedan får man lite päls bortrakad här och där, men den växer snart ut igen. Och det är rätt skönt att slippa oroa sig för att bli med kattungar! Jag har haft en kull ungar, så jag vet. (Just nu räcker det med att ha ansvaret för Nova och Vevve!) Men du ska inte noppa på stygnen med tänderna! Kom ihåg det! GodNattTass Wikki

Sippo sa...

Här håller vi tassarna så mycket vi bara kan. Men det kommer att bli bra allting. Men som Wikki sa, du kan må lite dåligt efteråt. Be matte att lägga tidningar under filten, i fall att... *tass*

Rufus sa...

Å, min pälskling... ja e så oroli för dej, å ja håller alla tassarna för att du snart e bra ijen! Farbror Aragorn och tant Imma har låvat att vi ska gå ner i kapellet i mårron å tänka på dej å tala om för Gud å änglarna att de måste ta hand om dej ordenklit. Du skriver väl så ja vet att du mår bra när du kommit hem från vetten?

Nospuss från Rufus, din egen å ende!

Chinook ♥ Cherokee sa...

Ska du kattereras! Det kommer att gå såååå bra! Vi är kattererade, och vi vill minnas att vi var dåsiga och hängiga efteråt, men vi återhämtade oss snabbt!

Puss på nosen, Nea! Vi tänker på dig!

Chin & Cher

gammelmatte Gittan sa...

Lycka till lilla Nea med kattereringen. Vi ska tänka ordentligt på dig och allt kommer säkert att gå jättebra!

Hoppas att du kan sova gott i natt!

Gammelmatte Gittan

Mayas äventyr sa...

Nea, jag ska hålla alla morrhåren och tassarna för dej *svansvift*. Det är bra att du kattererar dej nu, för min människa har pratat om att det snart ska bli min tur. Så då kan du berätta för mej hur det går till. Dom har bara inte bestämt om jag först ska träffa nån ståtlig grabb eller inte. *nosbuff* lycka till!

Nea theCat sa...

Wikki & Sippo: Tack för alla tips. Matte har tvättat filtar och handdukar i dag och ja skall påminna henne om tidningar under filtarna.

Den sista tiden har ja löpt var 14:e dag så de skall bli skönt att slippa de sen!

Rufus: Du e så söt min gosnos! Tack! De ordnar sig nog. Ja har bett matte att blogga åt mig när ja inte kan så de kommer rapporter de lovar vi!

Chin & Cher: Japp, i morgon är de dags. Tack & tass vänner!

Tack Gittan: Skall tänka på de svåra ni skall gå igenom också! Skickar varma tassar och svanskramar!

Maya: De kommer rapport när ja piggat på mig igen.

Ja e lite löpig igen nu så de skall bli så skönt att få de gjort!

Tass och nosgos vänner!

FJUTTEN sa...

Katterering på gång...vi lovar att hålla tassen och tänka på dig imorgon! Alla vi är också kattererade och jag minns att jag hade ont i skallen efteråt. Men sedan var det snart full rulle coh raka svansar!
Stor kram från Fjutten!

 
template by suckmylolly.com