fredag 26 juni 2009

Dumma matte

Hon glömde stänga ut till köket och ja tog genast chansen att försöka hoppa upp på kylskåpet. Men matte fick tag på mig och ja åkte in på sängen. Där la hon mig på rygg för att hon skulle kolla in såret sa hon.

Ja tycker de räcker nu med förnedrande behandling. Har inte ja varit med om tillräckligt va? Ja borde väl få sova där ja vill och slippa visa upp magen för henne varje dag. *fnyser* Nåja nu är det bara 7 trattdagar kvar och såret ser riktigt fint ut sa matte. Knappt svullen alls och torrt och fint utan gojs. Lite stelnat blod i kanterna men de är väl som de skall vara.

Ja kan ligga i hop rullad i kortare stunder och de e så skönt. De första dagarna kunde ja bara ligga rak lång och på sidan. Har också upptäckt att ja faktiskt är så vig att ja ja kan tvätta baktassarna så de kan ja ägna mig åt.

Matte lyfte upp mig i går och sa att ja var lätt som en fjäder. Vägde ingenting. Men har börjat äta riktigt bra igen så ja tar nog igen den förlorade vikte med råge.

I morgon måste matte lämna mig ensam några timmar. Ja hoppas de går bra.

3 kommentarer:

Sippo sa...

Ingen ände på förnedringen hör jag. Du borde jama ett brev till KRIS - Kattens Rätt I Samhället, och kräva skadestånd för kattreringen och förnedringen. *tröstartass*

Nea theCat sa...

Ja, snart nog är det dags! Har du adressen dit?

Sippo sa...

Tror det ligger nånstans ute vid Jamarholmen. *funderar*

 
template by suckmylolly.com