måndag 15 juni 2009

Fler olyckshändelser..

Det är bara en kvart kvar på detta dygnet men olyckorna fortsätter in på sena timmen.

Ja har en kvällsrutin. Matte förvarar sin medicin i ett köksskåp och av en händelse är det även där hon förvarar mina godisar. Ja har min ritual. Varje kväll när hon skall ta sin medicin hoppar ja upp i det skåpet. Ja är ju säker på min tass och gör eleganta hopp in i skåpet. Så måste matte locka ut mig med en godisbit. De har funkar utmärkt tills i kväll..

Tror ni inte ja får fel på höjd och fart beräkningen och missbedömer mitt skutt och trillar ner igen. Matte skrattar så hon nästan fick ont i magen *fnyser*. Ja bestämmer mig för att inte bry mig om henne och tar ett andra skutt in i skåpet. Försökte verka oberörd men nosen lyste rött (var ju lite förlägen).

Ja fick min godisbit till slut, men det var pinsamt och ja blev sur. Matte hade ju inte behövt skratta så mycket!

3 kommentarer:

Sippo sa...

Det är inte snällt att skratta åt andras olycka. Förresten så var det väl ändå med flit som du missade skåpet? Vi katter gör ju aldrig misstag. *tass*

Libra på blogspot sa...

Lättroade människor! *fnys* Jag instämmer med Sippo. Att eftersom vi katter ALDRIG gör misstag måste du ha missat med flit. Du är alltså en VÄLDIGT snäll katt, som ställer upp och roar sin människa.
*nosgos*

Nea theCat sa...

Sippo & Babs: Ni har rätt givetvis. Det var egentligen ingen felräkning. Ja skulle bara kolla en grej och matte tog det som att ja missa ...

Ja vad gör man inte för att roa sina människor.

Tass och nosgosar

 
template by suckmylolly.com