tisdag 23 juni 2009

Hönsmatte!

Ja e en hönsmatte, har precis pratat med vettisen! Nea vaknade och bestämde sig för att allt skall vara som vanligt nu. Det vill säga att hon bestämde sig för att hoppa upp ovanpå bokhyllan. Jag kastade mig på telefonen och ringde vettisen och frågade om det var någon risk att stygnen kan gå upp. Men det var de inte.

Jag trodde att hon skulle ha ont och inte skulle kunna komma upp i soffan och sängen men det hade inte gått mer än timme förrän hon hoppade upp på sängen och fåtöljen. Hon verkar faktiskt inte ha vidare ont. Visserligen sa vettisen att hon fick smärtstillande så att de räckte ett tag, så hon kanske är lugnare i morgon.

Hon är nyopererad men hon kan hitta på bus i alla fall. Uppe på bokhyllan välte hon ner en vas. Vasen gick i bitar och skar antennkablen till tvn mitt av. Det var egentligen inte hennes fel det var ju den där dumma tratten som var i vägen!

<3 Neas matte <3

2 kommentarer:

Sippo sa...

Det är som vi katter alltid säger. Vi gör aldrig några misstag, det är alltid med flit eller någon annans fel.

Nea theCat sa...

Alltså ja har gått på den bokhyllan massor av gånger utan att välta ner en enda liten pryl. Nu satte de på mig en tratt och vad händer! Ja jamar bara de. De va inte mitt fel!

Svanskram Sippo!

 
template by suckmylolly.com