fredag 5 juni 2009

I dag är kattionaldagen!

Matte har svurit och varit sur för att en av hennes favorit bloggare lagt ner sin blogg i dag. Någon Marcus Birro tror ja han hette. Han hade tydligen varit utsatt för hemska människor som burit sig riktigt dumt åt mot honom.

Därför vill ja passa på att så här på Kattionaldagen och tacka mina goda kattvänner! Ni har alltid ett varmt jam till mig och andra katter närhelst vi behöver det. Ni tröstar och jamar om allt som är viktigt i livet. Att ha det bra och framför allt må bra! God mat, massor med sömn och gos! Ni är visserligen hårda mot de hårda – men de behövs de med ibland. Inga elaka kattentarer från er inte utan utan rikligt med kattrespekt till alla. Det är så underbart, som en fristad i en kall värld!

Ni mina älskade pälsklingar är underbara! I bland försummar ja bloggen, dumt av mig, men livet har ju så mycket annat för sig också men ni är alltid där i alla fall både för varandra och för era hussar och mattar, gammelhussar och gammelmattar och minimänniskor.

Hur skulle världen se ut utan er! Är så glad att ja lärt känna er på bloggarna!

ATT00226

Jag utropar här med ett fyrfaldigt jam för Sippo, Chinook & Cherooke, Imma, Aragon & Rufus, Mama Babsan. Maya & Trassel, Gustav, Fjutten, Minus & Pelle, Wikipedia och hennes syskon, Hajen, Texas & Zeke, Gimli, Naken & Nude, Nippa och…. ja alla bloggvärldens katter! Ja älskar er allihop!!!

HURRJAM
HURRJAM
HURRJAM
HURRJAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!

    

Massor med blöta nospussar och svanskramar från er Nea!

bear-love

8 kommentarer:

Sippo sa...

Åh vilket bra tal Nea! *klappar tassarna* Måste ju erkänna att jag blir lite rörd över att bli omnämnd på det där viset. Vilken tur vi har som har varandra. *stor svanskram*

Wikki sa...

Åh vilken lysande idé Nea, att utlysa KattionalDagen! Jag måste gensat sprida detta till alla mina kattvänner!

Och du, vi måste jama tillsammans Kattulationssång för Gustav som fyller 10 år idag! "Mjau må han leva! Mjau må han....!"

Du *rörd snörvling" tack för att jag & co får stå med på din kattvännerlista!
TassKram Wikki

FJUTTEN sa...

Vi blir också alldeles rörda i morrhåren av dina fina jam!
Tänk att vi nu har en egen Kattionaldag, det var den bästa uppspinning jag hört jamas om på väldigt länge!Och idag kunde jag stava till det svåra ordet Kattional utan att PellePlutt behövde lägga sig i!
Kraaaaaaaaaaaaam

Nea theCat sa...

Sippo: Visst e det tur att vi har varandra! *Viftar på svansen*

Wikki: Ja Gustav fyller ju år i dag. 10 minsann. *Viftar extra på svansen för Gustav*

Fjutten: Visst ja du har ju en egen redigerare *fnissar* *Viftar på svansen för det*

Tass gosiga kattvänner! Hoppas ni har en underbar dag i dag!

Liza sa...

Tass och svanskram till dig Nea på Kattionaldagen.

Chinook ♥ Cherokee sa...

Ååååhhh... *snörvel*...vilket tal! Vi är så rörda ända ut i morrhårsspetsarna! Tillsammans är vi starka! Och vi är så glada att vi får ett omnämnande i ditt vackra "kattional-tal"

Dina vänner för alltid! / Chinook & Cherokee

Katten Gustav sa...

Vad FINT du har tassat ner i din blogg!
Du undrade om det där hemskt äckliga som matte sprutade i nacken på mig. Det heter Profender, men matte måste ringa till sticktanten för att få ett recept. Och så måste man veta hur mycket man väger. Om det är över eller under fem kilo. Hälsar matte. Själv gillar jag inte nacksprut i någon form.

Nea theCat sa...

Liza:Desamma :)

ChinCher: Svanskram!

Gustav: Tack. skall vidarebefodra de till min tvåbening. Tass

 
template by suckmylolly.com