lördag 28 februari 2009

Vinterkattkräksjuka

Mattes mamma berättade att deras hemska mördarkatt spytt hela natten. De kom inte i säng förrän vid fyra efter att ha torkat spyor i hela huset. Den stackars katten verkar ha drabbats av Vinterkattkräksjukan.

Åh.. hoppas inte den smittar, matte är ju där i bland och hon kanske drar hem några hemska baskiller till mig.

Ja har bara kräkt en gång sen ja flytta hem till matte och ja tänker inte göra om det, de e hemskt att kräkas. De tycker matte me så vi har ingått en “Aldrig kräkas” pakt.

5 kommentarer:

Sippo sa...

Örk! Då kanske husse skulle passa med i er klubb. Han påstår att han hellre hugger av armen än att åka på vintersjukan igen. Fast han blev försås väldigt dålig sist. *rys*
Jag vill att min husse ska vara frisk. Vem ska annars passa upp mig?

Babsan sa...

Låter hemskt att kräkas! Jag har aldrig gjort det. Men jag såg mamma göra det en gång. Det såg så otäckt ut att jag sprang och gömde mig! Hoppas verkligen du slipper såna där farliga baskiller Nea!
Håller tassarna!/Babsan

Nea sa...

Sippo: Ja han är så välkommen så. Matte hävdar bestämt att hon e immun mot vinterkräksjukan. Hoppas de!

Babsan: Tack Babs, de hoppas ja me. De är verkligen hemskt. *ryser*

Maya sa...

jag vill oxå va me! Tycker inte om att kräkas. Min matte har köpt hem sån där mat mot hårbollar så dom kommer ut andra vägen istället

Nea sa...

Åh pakten växer. Välkommna.

Mat mot hårbollar, lät intressant. De får ja googla. Tack för tipset. Alla tips som kan förhindra kräkningar mottages tacksamt :D

Tass

 
template by suckmylolly.com