tisdag 24 februari 2009

7 sanningar om Nea

Ja har blivit utmanad av Klosterkatterna att berätta om 7 sanningar om mig själv och sen utmana 7 andra.

1. Ja är förtjust i vatten (enligt matte e ja besatt). Vatten e ju inte bara gott utan även ett mysterium. De kommer från ingenstans, eller ja från någon avlång metallsak och sen om man inte samlar upp de i en vattenskål så BARA FÖRSVINNER DE! Ja har noga undersökt hur de går till och kan säga att jag fortfarande inte fattar var allt vatten tar vägen.

2. Ja tycker inte om mjölk. Inte ens speciell kattmjölk. Har provat en gång men gillade de inte. Nu tittar ja inte ens åt mjölk om matte sätter fram åt mig.

3. Ja gillar inte den lilla röda brummaskinen med snabel som matte envisas med att dra runt i hela lägenheten i bland. Ja har fräst rejält åt den så att den skall fatta att den skall låta mig vara i fred.

4. Vissa och gärna trånga utrymmen är gjorde för att jag skall hoppa in i dem och kolla! Så spelar de ingen roll om de e kylskåpet, köksskåp eller mikrovågsugnen. De kan ju vara potentiella sovplatser.

5.  Matte är bra till många saker. Hon e serveringspersonal, sanitetspersonal (d.v.s lådrengörare) och sen är ganska bra på att agera stege till mig när jag vill ner från höjder eller så.

6. Ja lever efter devisen lagom e bäst. De innebär att även om jag bjuds på godsaker som tonfisk, lax eller skinka så äter jag bara lite grand och sparar resten till sen. De e så jag håller vikten, trots att matte ibland trugar och trugar.

Men de e klart, Dentapaws kan jag äta på tvären. De e som mattes chips, ja kan omöjligen bara ta en. Men och andra sidan är de bra för tänderna.

7. Ja gillar de talande katterna på YouTube. Första gången ja hörde dem tala så trodde ja först att matte hade lärt sig kattiska och tittade på henne med STOOORA ögon. Sen fatta ja att de kom från datorn och undersökte den noga för att upptäcka vem som pratade mitt modersmål. Ja förstår vartenda ord de säger!

Nu utmanar ja Naken & Nude, Hittekatten, Maya, Sippo & Snuffe och Liillan (tvåbening).

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com