onsdag 11 februari 2009

Vitt blött och kallt!

Ja blev så överraskad när ja hoppade upp i fönstret. Kunde inte tro mina ögon plötsligt var allt vitt! Husen, gatan och bilarna var alla vita.

I dag tog matte på mig selen igen och vi skulle gå ut i det där vita. Det var helt okay faktiskt. Kändes konstigt gjorde det så klart. Hemskt kallt var det och stod man still för länge blev de blött om tassarna.

DSC00229

Fick tvätta mig riktigt noga mellan klorna när ja kom in igen.

Ja nosade en del på det där vita. Matte kasta lite bollar som hon kramade i hop av de vita. Ja försökte jaga. Förstår inte hur det gick till men när det träffade marken så försvann det bara in i de vita igen. Konstigt.

Matte träffade min friares matte och berättade om hur han hade uppvaktat mig när jag löpte.

Ja såg en vit och grå katt och då gömde ja mig bakom en husknut. Den vita katten upptäckte inte mig men jag gjorde stora ögon när jag fick se den. 

Sen kom ett helt gäng med tvåbeningar och då drog jag med mig matte hem igen. Tänk om vi kunde hitta ett ställe att gå till där det inte fanns så många tvåbeningar.

2 kommentarer:

Sippo sa...

Jag ser att det otäckt vita även kommit till dig. Själv var jag ute en kort sväng med husse, men det kändes inte så tilljamande att vara ute i det vita. Vet du, jag håller med dig om att det borde finnas platser där det inte springer så mycket människor. Kan inte vi katter få promenera ifred? *hmpf*

Nea sa...

Så annorlunda allt är när de e vitt. Luktar konstigt också. Hela tiden dröser det ner smått vitt puder.

Mmm. Ja har hört om hundgårdar, men inte finns de en kattgård att gå till. Kan man ringa någon kattombudsman?

 
template by suckmylolly.com