lördag 21 februari 2009

Matte är orolig

Hon väntar på ett besked på måndag. Ja försöker få henne att tänka på annat. De e verkligen ett slit att ta hand om tvåbeningar. Man får jobba från morgon till kväll för att underhålla dem och skingra deras tankar på allt möjligt. Om natten måste man ligga tätt intill dem så att de känner sig trygga och älskade.

Vad gjorde dessa tvåbeningar utan oss egentligen?

Ibland måste ja få fnissa lite när tvåbeningarna tror att det är de som tar hand om oss katter. De skulle bara veta. Att serva oss med mat, vatten och lådrengöring är ju hur lätt som helst om man jämför vad vi katter gör för dem.

Men de e kärt besvär. Ja älskar min matte och vill att hon skall ha de bra.

5 kommentarer:

Sippo sa...

Du jamar så vist. Faktum är ju att det alltid varit vi katter som tagit hand om människan. Tänk för flera hundra år sedan, då vi höll gatorna rena från möss och råttor, som hade alla möjliga sjukdomar. Å vet du vad? Jag tycker OCKSÅ om min husse. Han roar mig om jag så får jama. *hehe*

Klosterkatterna sa...

Kan inte annat än hålla med Sippo - det är definitivt vi som tar hand om tvåbeningarna istället för tvärtom. Vad skulle våran matte göra utan oss?!? Ja, hon har t.o.m. berättat att hon hämtade oss till sig när vi var kattungar därför att hon trodde att vi skulle vara bättre medicin mot depression och ångest än små vita tabletter. Och det är vi!!!

Tass på dig, tjejen, och tack för att du tar så väl hand om din matte!

Nosisar från klosterkatterna Aragorn, Imma och Rufus.

Maya sa...

Ja, jag håller med jag med. Det är VI som tar hand om tvåbeningarna och servar dom med kärlek, nospuffar och omtanke. Vad skulle dom göra utan oss? Inte skulle dom klara sej speciellt länge inte, tänk bara när matte är lessen eller har ont då är jag redan där med mina uppmuntrande slickningar och nospuffar

Den allvetande brädhögen sa...

Ursäkta att jag varken är eller har katt - min sista kisse försvann för ett år sedan - hur har det gått för matte???

Nea sa...

Sippo: Ja såg en dokumentär om att råttorna börjar bli fler och fler i städerna. Vi får nog starta en kattarmé snart och ta itu med problemet. Ja röstar för att du skall va General, Sippo! :)

Klart ja förstår att du gillar din husse, trots att han ibland tvingar dig att TIGGA om patrullturerna.

Klosterkatterna: Japp, vet att de e forskat på att genom att klappa oss så sänkes blodtrycket hos tvåbeningar. Läste också om att vissa ålderdomshem med anställd vårdkatt/vårdhund kunde sänka mängden lungande medicin till oroliga gamla!

Vi e medicin!

PS skall ta och fundera på den där utmaningen.. Återkommer och mjauar i er blogg då.

Maya: Ja vi har verkligen en riktigt viktig uppgift i livet. Tänk om alla tvåbeningar kunde fatta de också!

Stina: Du så välkommen även utan katt. Kan berätta att matte mår bättre. Hon fick sitt svar och för tillfället är det ganska bra, vilket är skönt, så hon kan slappna av nu i vart fall.

Tassar, nospuffar, slicks och spinn till er alla.

 
template by suckmylolly.com