söndag 1 mars 2009

The final frontier

En av mina uppgifter är att vara vaktkatt här hemma. Jag tar mitt uppdrag på stort allvar och kollar noga igenom alla skrymslen och vrår. Inget utrymme är för litet eller för stort att kollas. Givetvis måste även alla höga höjder kollas noggrant. Ja har länge funderat på hur i all världen ja skulle komma upp på badrumsskåpet. Ja visste givetvis att dit upp måste ja. Det går ju bara inte an att ha ett ställe i lägenheten som ja inte kollat riktigt noga!

Så i dagarna tog jag mod till mig och hoppade ända dit upp från handfatet.

vakt

Kanonfin utsikt!

Hur jag kom ner? Ja ropade på matte som kom och agerade stege, så klart!

5 kommentarer:

Sippo sa...

*klappar tassarna* Bravo! Jag är ju själv vaktkatt och vet hur svårt det kan vara att komma åt vissa platser. Men det är ju inget försvar för att strunta i det. Precis som du, tar jag mitt jobb på största allvar. Fast upp på badrumsskåpet har jag ännu inte kommit. Undra om jag vågar testa din variant, eller om jag ska skicka Snuffe som testkatt först... *krafs i örat* Tassen så länge.

Maya sa...

Jamar! så läskigt högt upp du är. Vad du är modig Nea! Själv skulle jag inte törs. (psst, ärligt talat är jag lite höjdrädd...)

Nea sa...

Sippo: Ja de e ett hårt men viktigt jobb så man får verkligen lägga manken till!

Tycker de verkar vara en smart idé att skicka Snuffe före om du känner dig lite osäker. Men allt ja hitta där uppe var dammråttor. Men de var skönt att kunna stryka badrumskåpet ur vaktlistan. :D

Maya: Upp går alltid lätt, det är ner som kan vara lite knivigt. Om du skulle få för dig att ta dig upp på en höjd rekomenderas starkt att du först förvissar dig om att en eller flera tvåbeningar finns på mjauavstånd.

Tassar till er båda.

Babsan sa...

Wow vilket hopp Nea! Jag applåderar så klorna värker!
Nu måste jag försöka ta mig upp på vårt badrumsskåp åxå!

Nea sa...

Babs: Tycker ja absolut, de kan faktiskt finnas något som är värt att kollas där uppe!

Tass

 
template by suckmylolly.com