fredag 13 februari 2009

Kloklippningsblues

Matte kom och överraskade mig med klosaxen i största hugg. Ja försökte freda mig. Försökte ta i med tänder och klor. Men ja förlorade de slaget.

Kom bara undan med en oklippt klo. Så ja har lite kloklippningsblues just nu.

Vår granne har fest igen och matte är lite sur men de e inte så sent än så vi får stå ut. Men de e mycket spring och tjoande i trappen också, musiken är inte så hög som tur e och de e väl för att matte faktiskt tog mod till sig och klagade hos värden.

Undrar om inte matte tog ut grannfesten lite på mig. För hon var ganska hårdhänt, tog rejält tag i mig och lät mig inte slippa undan trots ja visa humör. Vanligtvis brukar hon var mjukare och klipper inte alla klor på en gång.

Nä får ta en tur till min tvättkorg och börja det idoga arbetet med att få upp rätt spetsighet på mina klor.

Over & mouse

3 kommentarer:

Sippo sa...

Jag lider med dig kompis. Jag gillar inte heller när husse klipper till mig. Plötsligt är man flera klor fattigare. Vi kanske ska starta en anti-kloklippar klubb. *tänker* Hm, det var nog ingen dum idé...

Maya sa...

okej, okej - så här är det (kanske). Låt dom klippa klorna på er, men sen kan ni ta ut alla agressioner på mattor, möbler och dylikt, genom att vässa, vässa och vässa klorna igen. Till slut inser tvåbeningarna att det är onödigt att klippa era klor. ja, det är bara en idé alltså.

Nea sa...

Sippo: Tycker det är ett klart fall för kattombudsmannen. Om jag bara kunde hitta var han håller hus nån gång. Har massor av saker ja vill ta upp med honom!

Maya: Ingen dum ide, skall faktiskt ta och prova!

Tassar till er båda.
Over & mouse.

 
template by suckmylolly.com