fredag 6 februari 2009

Ja har vatt ute i da.

Matte krånglade på mig den dära selen i dag, först blev ja sur och tog i med tänder och klor. Men när den väl satt på plats brydde ja mig inte om den. Så plockade hon fram kopplet och vi gick ut. Det var ganska spännande.

Ja såg flera såna där brum-brum maskiner som Sippo brukar tala om. De är verkligen inge kul de där. Men vi gick tack och lov inte så nära. Mest intressantast var nog att få lov att läsa allt som hänt på alla husväggar. Oj så mycket nyheter jag fick sniffat fram. Nu vet ja allt om de katter (och vissa monsterhundar) som bor på gården. Dessutom upptäckte att min friare inte alls bor långt bort. Ja stod länge vid hans dörr och drömde om att han skulle komma och öppna, men matte bara drog och drog i kopplet. Konstig matte e för hon sa att hon inte ville att han skulle komma ut och hälsa på oss.

ute

Här är jag utan för min friares dörr. 

Ja ville gärna undersöka sandlådan men se de fick jag inte de heller. Matte var lite rädd att jag skulle missta den för min kattlåda, men dumheter, ja VET var min låda finns någonstans. Men hon sa att det också var för att ingen på gården skulle kunna anklaga mig för att förorena sandlådan. Förorena?!?  Skulle ja? Nä vet ni vad, ja e faktiskt en FIN katt!

Vi var inte ute så länge, skulle mest känna oss för lite. När vi kom hem var ja dödstrött i alla fall och bestämde mig för att ta igen mig hos Buddha ett tag.

buddha 

Buddha och jag på bokhyllan

Over & mouse
Nea the Cat

2 kommentarer:

Sippo sa...

Jag får inte heller gå i sandlådorna här i området. Fast det vill jag inte heller. Jag går faktiskt RUNT dom helt själv. Så de så. Men det var ju lite taskigt av din matte att inte låta dig träffa din friare. Fast hon är säkert bara rädd för att du ska lämna henne. Det brukar min husse vara.
Tassen kompis!

Nea sa...

Nä det där med sandlådor tycks vara ett känsligt kapitel. Tror ja skall ignorera dem i fortsättningen ja också.

Så kanske de är hon är rädd att ja skall flytta ihop med honom. Men ja skulle ju aldrig lämna henne, vi hör ihop ju.

Tass

 
template by suckmylolly.com