torsdag 19 februari 2009

Händelserik kväll

Ni vet att ja e ju en stor tjej nu. Hela 9 månader. Ja tycker faktiskt att ja e gammal nog att gå ut själv utan att ha matte hängande efter mig i ett koppel. Men matte är av en annan åsikt. I kväll överlista ja henne och smet ut när hon höll på och mixtrade med låset. Hon hade dessutom använt sig av den automatiska dörröppnaren när hon gick in i trappen så de var bara för mig att traska på rakt ut i de fria. Matte skrek som en galning efter mig Neeeaaaaaaaaa Neeeeeeeeeeeeeeej!

Men trippen ut i frihet blev kort. Ja blev så överraskad för de var alldeles mörkt och märkliga fluffiga flingor kom singlandes ner från himlen också. Ja hade liksom inte väntat mig det har aldrig varit ute i mörker och ja har inte varit med ute när de där vita kommer ner från själva himlen. Så jag bara stannade så förvånad jag blev. Matte var över mig på en sekund och så bar det väg in igen. Känner mig förödmjukad, hon bar mig på ett väldigt märkligt sätt in kan ja meddela. Exponerade privata delar för alla och en var *fnyser*. Ja blev så generad att ja blev röd om nosen.

Dumma matte!

4 kommentarer:

Liillan sa...

Men Nea, se till att hålla dig där du ska. Världen där ute är inget att leka med för en lite mise som du. Hädanefter gör du bara som matte säger åt dig.

Sippo sa...

Jag jamar med föregående mjaouare. Det kan vara jättefarligt ute. Jag tror faktiskt din matte vill ditt bästa bara. Fast hon kunde ju kanske täckt över dina mer privata delar. *tasstrampar förläget*

Aragorn, klosterkatt sa...

Usch, en så pinsam återresa du fick! Men jag måste hålla med Lillan och Sippo - det är inget vidare utomhus så här års, kallt och vått, och snö gör en så ruskans kall om tassarna *ryser*. Själv stannar jag inne tills solen skiner, det vita är borta och man kan äta gräs igen... och i vår kanske vi äntligen får vår katthage uppsatt?!? Sedan kan vi gå ut och in som vi vill, säger matte, och hon behöver inte oroa sig för att räven, vargen eller örnen tar oss...

Nea sa...

Ja vet Liillan: Men ja måste få va lite olydig i bland också, annars uppskattar hon ju inte när ja e lydig ju :D

Sippo: Bära mig på de där sättet *fnyser* blev ganska så sur. Men nu kanske matte fattar att vi skall GÅ UT lite oftare!

Aragon: har varit ute och kännt på de vita och du har rätt, de blir blött, konstigt. Men så skönt de e och komma in i värmen sen, man sover så gott. Mattte talar i bland om Vår och ja undrar så vad de e för ja var så liten under min första vår så ja e så nyfiken på hur Vår är.

Räven? Vargen? Örnen? Vet inte vad de e för nått. På vår gård finns bara stora och små tvåbeningar, katter och monsterhundar, de kanske tur de.

 
template by suckmylolly.com