lördag 14 februari 2009

Kvällen då matte blev skvatt galen!

De hände igår, matte bar sig inte klokt åt. Hon satt framför den där lådan som jämt har en massa tvåbeningar i sig. Hon kallar den visst för TV. De var massor av tvåbeningar på den i går, och de flesta var klädda likadant, hade något på huvudet och för ansiktet.  De var lite konstigt med dem för de gick inte som vanliga tvåbeningar, utan gled liksom fram och hade träpåkar i framtassarna. Alla jagade de en svart boll som var platt. Bara de var konstigt.

Första stunden var matte rätt lugn, ett och annat satan och fan kom de ur henne. Men sen var de kört. JAAAAAAAAAAAAA skrek hon gång på gång. Hon ojade sig och ropade åt den där lådan. Go Babyhawks sa hon om och om igen. Mot slutet var hon helt tokig, grabbade tag i mig och pussade mig mitt på nosen och babblade något märkligt om att de krossade AIKarna. –Fattar du Nea, de krooooooooossade dem fullständigt, sa hon.

Men nä ja fattade verkligen ingenting förutom att matte måste ha gått och blivit skvatt galen.

I dag verkar hon dock ha återgått till sitt vanliga. Men hon fick ett något sorts anfall när hon läste tidningen i dag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Sippo sa...

Min husse är precis likadan, fast egentligen tvärt om. Han svär, hotar och förbannar när den där "jävla sporten" gör så det han ville se inte visas. Sen går han omkring och är sur i flera dagar. Själv tycker jag han kan skaffa lite fiskar som vi kan titta på. Då får vi ju kul alla tre.

Sippo sa...

Jo förresten... Du undrade ju om Gibbe. Jag gjorde faktiskt en film till henne för en tid sedan. Visste inte om jag skulle våga jama det eftersom din matte kanske skulle bli alldeles ledsen då.
http://www.youtube.com/watch?v=Z4p7WXPsQ1Y&feature=channel_page

Nea sa...

Hehe. Ja frågade matte om de och hon sa att hon egentligen inte gillar sport, men de är nått visst med Babyhawks. Kanske för att de yngsta spelarna som nu får spela i laget är t.o.m. yngre än hennes brorsbarn som är 17.

Hela Skåne, sportälskare eller inte är helt förundrade över Babyhawks just nu säger hon. Själv fattar ja inte ett dugg av de där. Sport för mig är att jaga röda pricken :D

Jag var och tittade på din film Sippo. Den var så fin. Verkligen! Hon var älskad er Gibbe. Verkar som matte har det lite bättre med katter som far till regnbågslandet just nu. Skönt, så vågar jag kanske visa henne filmen sen.

Tass och massor med slick från mig.

 
template by suckmylolly.com