söndag 8 februari 2009

Ute i dag också.

Ja hade lite trist idag och frågade matte om vi inte kunde ta och gå ut en sväng. Visst sa hon och satte på mig selen.

De blåste en hel del och ja var inte överförtjust över att ha kall vind som letade sin ända in på skinnet på mig. Men där var en massa löv som dansade runt och det såg så roligt ut. Ja försökte fånga löven när de for iväg. Vilket inte är så lätt när matte håller en med kort koppel kan ja säga.

Ja läste lite nyheter på väggarna och kollade ett förrådsutrymme.

Sen kom någon och smällde med järngrinden och då blev ja rädd och ville hem med en gång. Den låter så hemsk i mina känsliga öron.

Nu har jag ätit och skall ta igen mig lite.

Over & mouse.
Nea the Cat

3 kommentarer:

I Love Travel sa...

Djurälskare är jag med, själv har jag en hund. Kanske ska låta den skriva lite också? ;)


Kika in på I Love Travel för reseinspiration.
Ha en bra dag!

Sippo sa...

Här har det inte heller varit så varmt. Massa dumt vitt ramlade ner och gjorde vägarna osäkra. Men trots det tassade undertecknad katt runt. Du gjorde helt rätt i att tassa hem när grinden smällde. Jag brukar göra samma sak när det är något läskigt ute. Tvåbeningar exempelvis... *tass*

Nea sa...

I Love: Ja, vi behöver fler bloggande djur. Ropen skalla, bloggar åt alla (djur) :D.

Sippo: Mera vitt? Tar de aldrig slut de där vita? Jo tvåbeningar kan vara riktigt ruskiga. Speciellt när de slår och smäller me saker.

 
template by suckmylolly.com