onsdag 20 januari 2010

Jätteproppen matte och hjälten!

Jag har inte bloggat på flera dagar. Det e mattes fel! Ja har inte besökt andra bloggar på flera dagar. De e mattes fel! De  har varit jordbävning i Haiti. Ja tror minjamsingen att de också e mattes fel! *fnyser*. Allt är nämligen mattes fel!!!

Matte har alltså gått och skaffat en hjälte. Hur kan detta påverka mitt bloggande frågar kanske ni. Jo jätteproppen matte har ockuperat datorn tillsammans med sin hjälte och de har till och med varit så att hon inte ens satt på datorn. Ja kan inte sätta på en avstängd dator med mina tassar. Knappen är ju för liten. Så där har jag suttit och vråljamat för henne att ja vill blogga och besöka blogg kompisar och hon har bara vrålat “TYST” åt mig.

Nu undrar ni säkert vad det är för hjälte matte skaffat! De ser ut så här:

HTC-hero

En fånig mobiltelefon är vad det är. HTC Hero. Men matte är lyrisk.

Nu låter de så här hemma: -Titta Nea man är direkt uppkopplad till Facebook på den! Titta Nea, så smart de gjort i ordning SMS:en. Kolla vilka fräcka widgets och gadgets man kan ladda ner till den. Ja äääälskar min Hero Nea! Kolla touchscreenen Nea.

Ja e sår i öronen om att höra om den där hjälten? Ja har försökt att testa den men de funkar inte med mina tassar!

Nu får de snart vara nog! Om ja hör ett ord till om  hjälten så vet ja inte riktigt va ja kommer att göra.

Tass!

7 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Nä, nu...! Du måste jama om för matte att det är DU som är hennes hjälte! Eller kanske hjältinna? Tvåbeningar måste också få skaffa nya leksaker. De är ju snälla och köper såna åt oss. Men såklart får det inte gå ut över kissens bloggande. Ta fram en kulig mus och lek med så blir nog matte avundsjuk och vill va med. Så glömmer hon bort sin hjälte ett tag. Kurr och burr.

kattensippo sa...

Husse funderade på att köpa just den där hjälten. Men han väntar nu istället till mars, då det ska komma ett par nya modeller. Suckjam, människor och deras leksaker. Men jag håller med ovanstående jamare och tycker du ska jama allvar med matte. Det är du som är hjälten. *stampar i golvet*

Katten Gustav sa...

En sån där manick finns här också. Den stjäl mest tid i början är min erfarenhet. Annars får du förstås slå tassen i bordet och förklara att vi kompisar sitter svans vid svans och väntar på att få höra vad du haft för dig. *uppmuntrartass*

Imma sa...

Man kan väl inte ha ett dött ting som hjälte heller! *förnärmad* En telefon är bara en dum sak som låter när den borde hålla tyst... hälsa din matte det och säg att hon borde beundra dig istället. Du som är så fin! Och kräv massor av Dentabits i skadestånd för all tid hon hellre lägger på telefonen än på dig...

Tass från Imma, abbemissa.

Dui och Deco sa...

Husse var likadan när han fick sin Ifån men det hörs ju på namnet att det är något fånigt. Matte får ta och skärpa sig, du får flytta hem till oss annars! Nosbuff

Mayas äventyr sa...

nä nu *suckar oroligt* vad är det med dessa människor när teknik prylar tar över dom helt och hållet? Det är väl i alla fall du som är det viktigaste i hennes liv?
Du får ta i på skarpen till henne att skärpa sej. Gör hon inte det är du välkommen hem till mej. Här finns inga Ifånar eller Hjältar och jag tror inte att det kommer hem några heller för mina människor säjer att nya saker har en massa buggar och barnsjukdomar.Dom är inte så där prylgalna tack och lov *uppmuntrande nosbuff*

Nea theCat sa...

Findus & Co: Ni har så rätt så! De e JAG som e hjältinnan i de här huset, inte någon fånig mobil! Matte köper inte så mycket leksaker till sig själv så ja får väl unna henne en då och då!

Sippo: Jo det gör de säkert! Matte rekomenderar verkligen HTC sa hon. Själv tröttnade hon på att Nokia och SE inte kunde komma bort från "barnsjukdomar" som att telefoner startar om sig och andra idiotiska buggar!

Det inte HTC har, tweakar man och laddar ner apps som fixar saken! Kanonbra!

Skall ta ett allvarligt jam med matte!

Gustav: Instämmer, nu är de nog! Här skall slås tassar i bordet annars!

Imma: Nej precis. Är de någon som är hjälte här så är de väl jag! Så många gånger ja har fått gå in som stödkatt i de här hemmet. *fnyser*
Skall minsann begära ordentligt skadestånd i Dentabitsform!

Tack!

Dui & Deco: Visst är de fånigt. Sitter och stirrar in i någon fånig liten manick.

Skall jama om de för henne, antingen skärper hon sig eller så tar ja min matskål och vippa och flyttar hem till Dui & Deco!

Maya: Ja man undrar ju! Har nosat på den där och den är inte de minsta intressant! Verkligen inte! Skall ta i på skarpen åt henne. Vem är viktigast? Jag eller Heron? Tänk om hon väljer Heron? *orolig*

Matte är hemskt nöjd med sin Hero i alla fall.

Tass vänner. Tack för att ni förstår.

 
template by suckmylolly.com