fredag 8 januari 2010

Bistra tider!

De har lovat 20 minusgrader till natten här i Skåne! T J U G O minusgrader! De är ju så kallt så ja vet inte hur kallt de e! Helt tokigt e de! Sånna kalla grader skulle ju stanna uppe i norr hos Maya och Sippo och andra katter som bor norr om Skåne ju.

Det är bistra tider inomhus också. Matte läste alla era kommentarerna till min intervju. Där ni berättade om er magra Dentabits tilldelning. Så nu låter de så här hos oss: –Nej, Nea du får inte fler Dentabits i kväll. Gustav får också bara två om dagen. Tänk på Sippo som delar en ask i månaden med Snuffe. Klosterkatterna är fyra på en ask i månaden. Dui & Deco får bara två! 

Sen när ja jamar att ja vill ha fler godbitar får ja höra att ja e BORTSKÄMD???? Skulle JA vara bortskämd? De var de fånigaste ja har hört! *fnyser*

Exif_JPEG_PICTURE
Kan ni fatta att ja inte får mer än två Dentabits om dagen. Det är ju bara två från inga alls. *Sniff*

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Vi hoppades att matte skulle ge oss lika många Dentabits som du får men så har det inte blivit. SUCK! Nosbuff

kattensippo sa...

Jamars också! *slår med tassen* Jag hoppades ju också på att få en utökad ranson, så stryper matte din istället. Vad har jag gjort?! F'låt sötnos. *sniff*

Findus, Isak och Rasmus sa...

Två ifrån inga alls! Det är ju inte många alls, om man tänker (katta)logiskt på det. Nu blev vi riktigt bedrövade för din skull! Hoppas matte veknar snart. Kurr och burr.

Mayas äventyr sa...

Nea, jag tror inte att du vill va här nu. Imorse var det över 24 minus....*hutter*
Det där med dentabitsen låter inte bra...4 tycker jag i alla fall låter jämt och bra för det är va Trazzel får...

Nea theCat sa...

Dui & Deco: De hade ju varit bra om ni hade fått fler så hade matte kunnat läsa om de och ger mig min vanliga ranson. *suckar* nosbuffar tillbaka.

Sippo: Ingen fara Sippo. Ni kunde ju inte veta att matte skulle läsa mina kommentarer ju *slick på örat*

Findus & Co: Nej de e verkligen inte många alls! Tydligen är hon orolig för min vikt sa hon. Hon tycker ja har lagt ut lite.. De e bara PÄLS har ja jamat om för henne!

Maya: De blev inte så kallt så ni fick nog behålla kylan där uppe.

4 Dentabits säger du.. Skall genast jama det för matte! Tack

Nosbuffar!

 
template by suckmylolly.com