måndag 4 januari 2010

Intervju med Nea!

Exif_JPEG_PICTURE

Matte: Hej Nea! Ja skulle vilja fråga dig ett par saker går de bra?

Nea: Ja visst.

Matte: Jag undrar vad du tycker om din CatIt fontän så här en vecka senare?

Nea: Jo den är bra. Friskt gott vatten, vad mer kan man begära.

Matte: Men är det säkert att du gillar den, har inte sett dig dricka mer än någon gång ur den.

Nea: Men matte, nu får du ge dig. Tror du att jag skulle ägna hela dagarna åt att dricka ur fontänen?

Matte: Nja, kanske inte. Men ja trodde nog jag skulle se dig lapa vatten oftare.

Nea: Snälla matte, vatten är vatten. Man dricker när man är törstig och inte dagarna i ända. Jag dricker mest på morgonen efter frukost och då sover du ju. Har du inte märkt att jag faktiskt gillar min fontän?

Matte: Jo vattenmarkören sjunker ju i fontänen och jag ser ju i din låda att du kissar mer.

Nea: Så vad är då problemet? Du ser ju att jag dricker trots du missar när jag lapar i mig.

Matte: Sen skulle jag vilja ta upp de här med Dentabits & Temptation.

Nea: Jaha vad är det nu med dem då?

Matte: Jag tycker du äter för många!

Nea: Matte vi har pratat om de där! Två askar är en alldeles lagom veckoranson!

Matte: Jag tycker det är för mycket!

Nea: DU tycker det, ja. Men det är JAG som äter dem!

Matte: Jo men jag tycker att…

Nea: JAG bestämmer över hur mycket som är lagom dos för MIG. Okay!

Matte: *fnyser* men de e jag som går och handlar. Butiken börjar undra eftersom jag släpar hem Dentabits i ett.

Nea: Det finns inget mer att säga om denna saken! Två askar är minimum för en vecka.

Matte: *muttrar något ohörbart*

Nea: Om du tänker fortsätta så här så avbryter jag denna  intervjun här! Dentabitsrasoner är icke förhandlingsbara!

Matte: Jaha här försvann katten. Jag som ville diskutera en ev. flytt till webbhotell också. Får väl ta de en annan dag. *suckar*

8 kommentarer:

Imma sa...

Hrm... här räcker en ask Dentabits och en ask Temptations faktiskt åt fyra katter i nästan en månad... det måste bero på att min matte är mycket snålare än din! Vi får bara två bitar åt gången vardera... fast jag misstänker att gammelmatte pytsar ut nästan hur många bitar som helst åt Assar och Sixten för att de skall vilja träffa henne i trappan om nätterna! *funderar*

Nea theCat sa...

Imma: Oj. Det hade jag aldrig klarat. Vänta.. -Vad sa du matte? Vaddå bortskämd, ja e väl inte bortskämd heller! Dumma matte!

Ja okay, två askar i veckan är kanske att ta i...

Tass Imma önskar dig ett gott mytt år med en egen dentabits ask.

Dui och Deco sa...

Vi får också bra 2 Dentabits om dan, matte säger att vi blir tjocka annars "fnys" Vattenfontän verkar bra, det får vi fundera på. Tasskram

kattensippo sa...

Åh, du blir också interjuvererad! *klappar tassarna* Hm, Snuffe och jag får kanske en ask i månaden, tror jag. Man borde kanske omförhandla doseringen lite. *krafsar pannan* Förresten, vi vill ju veta mer om det dära hotellet. Husse funderade också på det ett tag.

Katten Gustav sa...

Kan du tänka dig, min matte STORSKRATTADE när hon läste din blogg. Va? Jag förstår inte alls det roliga? Tycker att din dosering av Dentabits är ett drömmål! Vi får ynka två bitar var varje kväll, och kanske någon extra ibland om vi gjort något bra. Hoppas nu på åtminstone litet löneförhöjning det här året.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Oj, så imponerade vi är av din principfasta hållning i Dentabits-frågan! *beundrande* Matte har alldeles nyss köpt hem sådana och vi jamar att de är jättegoda. Vi undrar om du är förhandlingsombudskatt? För i så fall skulle vi nog behöva hjälp av dig. Vår matte har lika märklig uppfattning som din om rimliga ransoner. Kurr.

Nea theCat sa...

Dui & Deco: Schhhh. Matte läser min blogg. Får inte berätta sånt. Hon kan få för sig att skära i Dentabitsransonerna. Hon har sina betänkligheter som det är.

Sippo: En i månaden på TVÅ? Oj.. börjar nästan känna mig bortskämd nu. *skäms lite* Ja borde kanske ta de lite lugnare med de där bitarna...

Matte har beställt hotell från One.com. Billigast tyckte hon. Vi får ett eget bildgalleri, e-postadresser blogg och hemsidesplatser. E så spännande.

Vi kan ha kvar bloggerbloggen men publicera den på hotellet. Allt som ändras är då adressen. Matte funderar på att använda Wordpress till sin egna blogg och de kan hon ju få göra för att kolla om de e något bra.

Gustav: Vad är det du jamar. Skrattade din matte åt mig? *slokar med öronen*. Börjar mer och mer förstå matte som klagar på mitt Dentabits intag. De kanske dags att gå med på färre bitar om dagen. *hänger med nosen också*.

Hoppas också du får löneförhöjning i år.

Findus & Co:

De är jättegoda. Ja har bara behövt sätta mig i köket och jama så kommer matte med Dentabits. Verkar vara få katter som har det så.

Får fundera på om ja kan förhandla med era tvåbeningar. De verkar som ja inte riktigt rått på min egen... Det verkar bli bistrare tider här hemma på Dentabits fronten.

Tass vänner!

Annmi sa...

Mjauuarn's härlig intervjutass ♥ Jam & Kram!!!

 
template by suckmylolly.com