måndag 25 januari 2010

Alltså.. jo…men…

Matte försöker få mig att se det hela från den positiva sidan.  Hon säger saker som –Titta Nea, nu har du ju TVÅ klättrisar. Visst, den fungerar som klösbräda fortfarande. Men ja sörjer att jag inte kan ligga och vila på någon topp platta mer  smiley6

Exif_JPEG_PICTURE                                              Jo, den fungerar fortfarande till klovård…

Exif_JPEG_PICTURE                                               
Ja jamar att ja vill ha en ny klättris!

13 kommentarer:

Puma sa...

visst ska du ha en ny klättris, alla kaatter har rätt till ett fint och helt klätterträd.
Tass/Puma

Katten Sippo sa...

Slå tassen i bordet och kräv en ny klättris omedelbums! Helst en med hängmattor och tunnlar och annat skoj. Om inte matte fixar det åt dig, så får du flytta in hos mig. Jag sparkar ut husse bara. ARGH! Nu kan jag inte kattentera heller. Jag börjar bli mer och mer ilsken på blogspot när det strular. *morr, fräs*

Katten Gustav sa...

Om du ser dig omkring kanske du kan hitta någon möbelklättris så länge. En soffa eller så. Då ska du se vad snabbt det kommer en ny kattklättris. Som ett tips, bara!

Nea theCat sa...

Puma: Har för mig de står i kattlagen. Skall höra med Sippo och sen läsa kattlagen för matte!

Sippo: *drömmer* hängmattor.. åh så härligt de hade varit.

Vi vet att blogspot är fånigt i bland. Men ja e här.. och stannar tills vidare i alla fall. :)

Gustav. Utmärkt idé Gustav. Funderar på om jag lägger mig ovan på teven med ett par tassar dinglande lagom långt ner på skärmen så kommer det nog ett nytt klättris väldigt fort.

Tass!

Dui och Deco sa...

Självklart behöver du en ny klättris! Det MÅSTE ju finnas! Börja klös på soffan så ska du se att du får en fort! Nosbuff

Tre katter sa...

Vi har bara en stolpe kvar av vårat klätterträd så vi vet hur det känns!
Hoppas vi alla får nya klättisar snart! Det är vi värda!

Nosbuff
//Tre katter

Mayas äventyr sa...

jag håller med Gustav, du får börja se dej om med andra klätteralternativ (gärna en av dyrare slag) så kommer nog din människa på bättre tankar och ilar iväg till en kattaffär och inhandlar en ny klättris åt dej.
*tass* vännen

Findus, Isak och Rasmus sa...

Jamen, men MÅSTE ju tänka positivt! Nämligen: om du får en ny klättris (gärna med hängmattor) så har du ju TRE klättrisar. Jama det lagom pedagogiskt för matte. Hjälper inte det, ser vi att du har fått andra smarta tips redan. *fniss* Kurr och burr.

vimsan sa...

Hej Nea:)
Du har en kommentar i min blogg som du får be matte hämta:)
Kram Jam o Spinn

vimsan sa...

Haha, jag menade inte KOMMENTAR.. jag menade så klart en UTMÄRKELSE :)
Kram Jam o Spinn

kattensippo sa...

Du har fått en award sötnos. *nosbuff*

gammelmatte Gittan sa...

Oj så tråkigt Nea, men berätta för matte att om hon inte kan skaffa en klättris åt dig "just nu", så går det att laga den gamla. Mät insidans diameter och köp en lagom kraftig - c:a 1/2 m lång - fyrkant-stolpe på en brädgård/trämarknad och slå ned den i det avbrutna röret och spika eller skruva fast den röret gått av, men se till att det blir stadigt. Montera en vinkel från ställningen mot väggen så att det blir jättestadigt!
Varma mjuka smekningar lilla Nea

Nea theCat sa...

Vimsan & Sippo: Tack vad söta ni e!!!

Gammelmatte: Ja jamade om de till matte och hon tyckte det vare jättebra idé som hon skall prova.

 
template by suckmylolly.com