tisdag 26 januari 2010

Ja har fått en award..

Så glad ja blev. Faktiskt ha ja fått den från flera håll. Från Vimsan, Sippo och Skat-Ann. Blev hemskt glad. Både matte och jag var lite nere för någon dag sen och funderade faktiskt på att sluta blogga. Men de har vi glömt nu, båda två. Klart vi skall fortsätta blogga!!!

Här är den fina awarden:

award_frn_Miss_Juni Och så lite ansvar:

Med en award kommer ansvar. Ansvaret att göra vad som krävs för att få behålla denna award.
- Lägga in awarden på sin blogg
- Länka till den man fått den av
- Berätta sju saker om sig själv
- Välj sju bloggar att skicka den till
- Länka till dessa bloggare
- Lägg en kommentar i deras blogg om att dom har fått en award

Ojojjo 7 hela saker om mig själv. De var inte lätt…

  1. Ja brukar alltid hoppa upp i fönsterkarmen vid tiden då matte brukar komma hem. Där hälsar ja henne med ett glatt “Miaou” och ser på när hon går in i porten. UTOM dessa fruktansvärt kalla dagar, då sätter jag inte en tass och än mindre min bakdel på en iskall marmorskiva!!!
  2. När matte kommer hem och öppnar dörren så tar jag en kontrollrunda ut i trapphuset och ser om de hänt något nytt.
  3. Ja går helst på lådan om ljuset är tänt på toa. Så matte låter lampan vara tänd när hon inte är hemma. (Hon märkte att ja passade på att “gå” så fort de var tänt).
  4. Ja tycker att tidningsbäraren och  brevbäraren är  mycket ohövliga typer som kastar in dumma tidningar och annat genom en lucka i VÅR lägenhet! Ja brukar morra när ja hör att de är i trappen. De kan behålla sina tidningar och papper själv tycker ja!!!
  5. Ja brukar hoppa upp längst upp på dörrarna hemma och sen piper ja efter matte att hon skall hämta ner mig.
  6. När de e flugsäsong hemma så tvingar ja matte att gå omkring med mig i famnen för att leta flugor på väggar och tak. Hittar vi några får hon hålla upp mig medans ja slår efter flugorna med tassen.
  7. Ja tycker mattes elektriska tandborste är HEMSK! Den låter, luktar starkt och känns jättekonstig om ja petar på den med tassen.

De var sju saker om mig!

Jag har säkert minst 20 bloggar ja skulle vilja ge awarden till! Men nu har ja valt ut följande katter (och tillhörande tvåbeningar) awarden:

  • Fjutten & Co:  För en helfestlig blogg och stort engagemang för hemlösa och vilda katters bästa.
  • Snuffe & Sippo (och husse Peter): Snuffe för att han alltid hamnar lite vid sidan om. Sippo för att han är helskön commandokatt med viktiga uppdrag. För att inte tala om arbetet som partiledare för kattpartiet. Husse Peter för att han har de lite tufft just nu.
  • 3Katter: Otroligt vackra bilder av matte och tre härliga tuffa pälskillar med massor med humor och självförtroende!
  • Imma, Conny, Sixten, Assar Majsan & Jenny: Ett härligt gäng med en matte och gammelmatte som har stora varma hjärtan.
  • Gosbröderna (också kända som Chinook & Cherokee): Busiga brorsor som gärna har djupa fundeleringarna om allt mellan himmel och jord!
  • Wikki & Nova: Begåvade katter med stora hjärtan för hemlösa katter. Massor av bra info om katters bästa här i världen!
  • Stationskatterna: Tre mysiga buskillar med varma hjärtan.

Det var sju det. Men jag skulle också vilja nämna att Gustav, Dui & Deco, Flipper, Puma & Sixten, Maya och ALLA bloggande katter gärna skulle fått vara med på listan. Ni är guld värda allesammans!

Ha de bra vänner! Tass.

5 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Nämen, vad snällt skrivet. Nu blev vi ju jätteglada! Kurr och burr.

kattensippo sa...

Tänk vad jag fick veta mycket om dig nu. Vi är nästan likadana. Jag hoppar också upp i fönstret och spanar när husse kommer hem. *nosbuff* Husse hälsar och tackar han med.

Nea theCat sa...

Findus & Co: Så roligt att ni blev glada. De skall alla katter vara.

Sippo: Hoppar du upp i fönstret även när det e kallt?

Hälsa tillbaka till Hussen.
Tass!

Wikki Bloggkatten sa...

Tack alldeles jättemassor att du awardat oss! Spinner som små snöplogar! ^:^
TassKram Wikki och Nova

Nea theCat sa...

Wikki: Ja jamade inte om de i er blogg för ja såg hos andra att ni fått awards av dem också.

Tass!

 
template by suckmylolly.com