måndag 12 oktober 2009

Plötsligt så händer det!

Man drömmer och längtar. Man önskar och hoppas. Plötsligt så händer det. Det händer verkligen precis när man börjat ge upp hoppet. I dag hände det för min del.

Matte skulle ha tag på en Ipren i medicinskåpet, och råkade putta till asken så den trillade ner på diskbänken. Locket for av och det formligen regnade Dentabits över köket!

medicin_thumb[3]
Bilden är från en tidigare Dentabits stund. Varken matte eller ja hann få fram kameran i tid för att föreviga stunden.

Matte försökte förtvivlat rafsa i hop dem och lägga tillbaka dem i asken. Ja kastade mig över och försökte glufsa i mig så många som möjligt innan hon hann lägga beslag på dem igen. Egentligen tycker ja de e hemskt taskigt. De e MINA godisar! Har aldrig sett matte käka en enda trots de är så goda. Trots de så gömmer hon dem där ja inte kan komma åt dem. De e inte rättvist!!!

Fler och fler av mina kattkompisar har upptäckt hur underbart goda Dentabits e. Nu senast hade de visst även blivit favoriter i ett kloster enligt Abbemissan där. Maya var hemskt orolig ett tag, hon var rädd att vi hade hamnat i ett missbruk. Kanske e de tur att våra mattar och hussar begränsar våra intag av dessa läckerheter.

7 kommentarer:

Sippo sa...

Vilket fint ögonblick det måste ha varit. *drömmer* Men du har rätt i att det är lite taskigt av våra människor att gömma godiset. Det är ju faktiskt VÅRT godis.

Annmi sa...

Mjauuarn's vilken Lycka :)
Jam & Kram från Oss ♥...

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

Wow, vilket drömläge! Jag har inte smakat de här ännu, men det vattnas i nosen när jag tänker på godsaker! Ska be matte köpa hem!

Dui och Deco sa...

Vilken dröm..önskar att det var här det hände..Tasskram

Liza sa...

Mjaoooo!! Vilken lyckans misse du är! Jag fick inga alls idag jag av mina snålisar.

Katten Gustav sa...

Dentabitsregn...du måste varit den tursammaste katten i hela världen *suckar avundsjukt* Jag får bara någon bit om dagen *suckar igen* Håller med om att det djupt orättvist med detta godisgömmande. *tredubbel suck* Tass!

Nea theCat sa...

Tack vänner. Hoppas Dentabits regn snart må falla över var och en av er. :)

Tass & nosgos!

 
template by suckmylolly.com