söndag 25 oktober 2009

Nya prylar!

Ja skickade ju i väg matte till Ö&B för att köpa en ny mus. Typiskt matte, inte kom hon tillbaka med någon mus *suck & stön*. Nåväl hon hade en massa nytt med hem till lilla mig i alla fall.

Exif_JPEG_PICTURE                                               
Ny vippa (var på tiden). Mat ja aldrig provat förr. Ny dubbel matskål och Whiskas Temptation.

Ja ni ser ju vad ja helst ville testa först.  biggrin

Temptations var jättegoda. Helt klart i klass med Dentabits. Några kronor billigare sa matte men och andra sidan saknar de den tandrengörande formen på bitarna.

Maten var också god. Mjau med Abborre i gelé. Fick klart godkänt. Har inget att klaga på när det gäller min nya matskål heller. Fyller sin funktion och ser söt ut på diskbänken. smiley20

Exif_JPEG_PICTURE                                               
Vippan är lite speciell. Fjädrarna sitter på en plastbit och är inte riktigt lika rörlig som andra vippor med snören eller gummiband. Kräver lite mer av matte för att göra den intressant.

Ja är inte riktigt förtjust i den. Ja föredrar vippor som är mer rörliga tror ja. Så man kan leka att nu finns de ett byte runt hörnan eller bakom soffan. Här kan man inte smyga på den på samma sätt.

Men vi skall fortsätta utforska den och se om den växer och blir roligare efter hand.

7 kommentarer:

Sippo sa...

Snällt av matte att komma med lite godis och leksaker åt dig. Hoppas du får mycket kul med dom.
*nosbuff*

kattliv sa...

åh vilken snäl matte du har nea,du ska se att vippan blir roligare under dagen...

Annmi sa...

Ingen mus :(
Men du fick ju Vippa & massa fiina saker :) Mjauuran's snäll matte...
Kam & Kram från oss ♥...

Flipper! sa...

Jag ääälskar vippor! Nåja, jag är också lite kräsen...det skall vara såna med fjädrar. Mamma hade köpt några med annat bös på och de tyckte jag inte var lika roliga. Jag skall be min mamma köpa hem den Mjau-maten du fick också, det har jag inte smakat på! Tass, Flipper!!

Dui och Deco sa...

Lyckliga du Nea som har en så omtänksam matte, vad mycket saker och gott på en gång..Tasskram

Katten Gustav sa...

Vilken massa god mat du får! Min matte har letat och letat efter Dentabits här men dom finns inte i någon av dom tre jättestora butiker hon varit i.
Vippor gillar Piff och Puff jättemycket, men jag är inte så mycket för sånt där. Har väl blivit bortskämd med riktiga grejor. Tass!

Nea theCat sa...

Tack alla.

Men ja skickar nog ut matte efter en ny vippa. Den var inte speciellt kul. :(

 
template by suckmylolly.com