söndag 28 september 2008

Vill ha tooooonfiiiiisk!

Matte har introducerat en ny maträtt för mig. Hon var sugen på tonfisksallad sa hon och köpte hem två burkar tonfisk. Ja fick tonfisk tre dagar i streck och det smakar bara helt gudomligt! I går trodde ja att hon skulle glömma att ge mig så ja gick ut i köket och skrek för full hals efter tonfisk. Miaaaaoooo! Matte kom genast rusande och undrade vad som stod på och då tittade jag lite menade på matskålarna. Hon fattade men en gång vad ja ville ha så jag fick lite till.

Men nu hotar hon att det e slut med tonfisk. Vi har ätit vår kvot tonfisk nu säger hon, nu får det dröja med tonfisk för att det var ont om tonfiskar i havet eller va hon sa. Men asså äh... det kan hon väl inte inte mena på riktigt.. jag KRÄVER en portion tonfisk om dagen nu. De e ju bara SÅÅÅ makalöst gott.

 

Vänta, jag tyckte jag hörde något....

konservoppnare

Kan det vara konservöppnaren?

 

Over and mouse

//Nea

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com