torsdag 18 september 2008

Underskatta inte ett andetag

Underskatta inte lyxen med att kunna dra ett djupt andetag. Jo, jag vet man uppskattar det inte förrän luften tar slut och man flämtar som en hund för att få in luft alls. Så var det för mig från det jag vaknade kvart i sex i morse. Hade inte sovit många timmar heller för den förbannade hostan

Nu har jag precis varit hos doktorn och fått andas in luftrörsvidgande medel. Har också ett recept på en Oxis, en typ av inhalator. Det är inget allvarligt. Jag har en vanlig luftrörskatarr men denna gången bestämde sig mina luftrör för att dra i hop sig med följd att jag hade svårt att andas. Förbaskat obehagligt. Glömde dumt nog be om ett recept på Cocillana-etyfin (den enda hostmedicin som verkligen fungerar). Men jag ringde när jag kom hem och sköterskan skulle be doktorn skriva ut.

Nu vill jag bli frisk!!!

Tycker så synd om min mor som har KOL, hon har det väldigt tufft i vissa väderlekar.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

<3 luften.
och.. tack för informationen om vad de var med lillan, uppskattas jätte mycket. tack / m

Nea sa...

Ingen fara. Ha en trevlig filmkväll! :)

 
template by suckmylolly.com