lördag 27 september 2008

TV4 och deckarna.

Jag såg Ring TV4 i dag och tv-kritikern Magnus Eriksson från SvD som ringde in och rackade ner på att de dåliga drama produktionerna baserade på svenska deckarförfattare från både SVT och TV4. Jag kan i stort sett bara hålla med. Jag är väldigt förtjust i svenska kvinnliga deckarförattarinnors böcker. Men har blivit så makalöst besviken på filmatiseringen av dem. Camilla Läckbergs Isprinsessa gick att se, men inte mycket mer.

Den senaste i raden Maria Wern - Främmande fågel är för det första en av hennes sämre böcker, hon har skrivit andra som är så mycket bättre! Så där var första missen.  Jag har sett två avsnitt nu och undrar fortfarande vad serien egentligen handlar om. Jag får överhuvudtaget inget grepp om den och jag har dessutom LÄST BOKEN!!!

Maria Wern - Främmande fågel är ett fiasko utan dess like. Tv serien är riktigt jäkla usel!

Nu håller man ju på att filma Stieg Larssons succeböcker om Lisbeth Salander också. Det är inte utan att jag räds vilken total slakt man kommer att göra på de böckerna.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com