fredag 26 september 2008

Jag lever i en sitcom

Kommer ni i håg det där Seinfeld avsnittet där hyresvärden bytte ut duschmunstycket för Seinfeld, Kramer och Newman? Minns ni vilken katastrof det var för dem? Själv smålog jag lite, tänkte att det var rejält överdrivet men kul.

I går bytte min hyresvärd ut alla kran och duschmunstyckena i lägenheterna mot någon vattensparande variant! Jag har bara följade att säga: GE TILLBAKA MITT GAMLA DUSCHMUNSTYCKE!!!!!

Det kommer ju knappt något vatten! Worried Ren katastrof. Det är så att jag numer står i duschen med varmvatten rinnande och FRYSER!! Det är verkligen hemskt.

Vi fick innan sommaren brev om att det var för hög vattenförbrukning på vår adress. Känner mig smått förbannad! För jag är inte skuld till det. Är sur för att jag, ensam med låg vattenförbrukning skall betala exakt samma som en familj med 5 personer! Dessutom är jag så noga när jag diskar, spolar alltid upp vatten i hon för att förbruka så lite vatten som möjligt. Men sen hör jag hur grannen på våningen ovan troligtvis diskar under rinnande vatten för jag hör hur hans kran är på säkert i en halvtimme åt gången!

Sen badar jag kanske bara en gång i halvåret numer. Jag föredrar att duscha. Medans andra kanske badar varje dag och jag tvingas betala för deras vattenlyx. Är rätt så förbannad på det kan jag meddela! Jag kan ju lika gärna börja slösa med vatten jag också så får jag i vart fall valuta för pengarna.

Men det kommer jag inte att göra, att spara vatten sitter i ryggraden på mig. Det sitter i ryggmärgen att försöka göra så lite inverkan på naturen som möjligt.

Förut brukade jag köpa sånda där lukta gott/göra rent i toan produkter. Flytande toablock typ Tomik eller MrMuscle. Tills jag en dag läste på förpackningen. FARLIGT FÖR VATTENLEVANDE ORGANISMER stod det på den. Hur i helvete kan man tillverka något som är till för att spolas ut i toan vid varje spolning som är farligt för vattenlevande organismer? Kan någon förklara det för mig?

Nu köper jag Reed Diffusers i stället, och miljövänligt toarengöringsmedel. Har ju katt med tillhörande låda så det behövs något doftspridande på toan. Reed diffuser är doftande olja i glasflaskor. I flaskorna har man naturstrån med kanaler som sprider doften.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com