lördag 6 september 2008

Släktträdet växer.

Japp, so far har jag 167 personer med start hos min mormors morfars far Vävaren Anders Sandgren, född 1770. Lite intressant är det för både på min mammas och pappas sida så är vi djupt rotade sen flera generationer tillbaka i de trakter där jag nu bor. Känns lite spännande att tänka att det med största sannolikhet bor släktingar jag i min by som jag inte känner. Det var ju inte små barnkullar de fick heller. Min mormors morfar fick 13 barn.

Hanstilarna från ca 1850 och framåt är förhållandevis lättläst, men när man kommer tillbaka till 1700-talet och början av 1800-talet är det makalöst svårläst.

För tillfället söker jag igenom husförhörslängder för Ukna i Kalmar län där min morfars fars släkt kommer från. Sen har jag lösa trådar att fästa. De som dött mellan 1880 - 1946 finns inte i hanskrivna dödböcker eller i CD Sveriges Dödbok. Så jag får samla på mig en lista med namn och ta mig in till landsarkivet i Lund sen.

Läs även andra bloggares åsikter om

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com