måndag 22 september 2008

Filar på en överraskning...

Lilla gumman flyttar till ett studentrum i nästa vecka. Tänk vad tiden har gått fort. Det var inte länge sen hon var liten bebis ju. Ser henne som liten framför mig. Minnena är så många. Nu skall hon snart flytta alltså.

Trots vad hon själv säger tror jag inte att hon kommer att flytta hem igen. Inte på riktigt i alla fall, möjligen bara som en mini hållplats till den fösta lägenheten. Det händer nämligen något när man står där för första gången och ansvarar för sig själv. När man väl vant sig vid att familjen inte är med en, att man inte träffar dem varje dag och att man klarar att ta hand om sig själv, då är det svårat att gå tillbaka igen. Det är ju sällan någon utvecklas bakåt, därför tror jag att det krävs oerhört mycket av någon att plötsligt lämna sin nyfunna självständighet och flytta hem till föräldrarna igen. Men vi får se.

I vilket fall som helst så går jag och filar på en överraskning till hennes flytt. Lite med glimten i ögat. Wink Skall bli kul.

2 kommentarer:

Liillan sa...

A naj,snacka om att jag kommer tänka på det. Jag vill ha ngra ledtrådar, tack. Och flaggorna, det var intresseflaggor som började vifta när jag berättade vad min lunch skulle vara :P

Nea sa...

Ledtrådar... får fundera ut något klurigt. Återkommer :)

Jaså, på så sätt. Jag såg ju bilder framför mig hur det gick flaggbärare en meter bakom dig dan i ända :D

 
template by suckmylolly.com