måndag 1 september 2008

I grevens tid..

Nu har jag varit på sjukhuset igen och denna gång fick jag en fiberkamera nerkörd i halsen via näsan. Doktorn sprayade med lite gas först så jag kände nästan inget alls. Inga kväljningskänslor alls och det var skönt! Makalöst potent spray, tom tänderna i överkäken blev bedövade en stund.

Min lilla kyckling episod slutade lyckligt. Jag har ett litet blåmärke en liten bit ovanför stämbanden. Kommer att vara lite öm ett par dagar, men och andra sidan är jag så förkyld, så det kan kvitta.

Man skall INTE äta knäckebröd när något fastnat i halsen fick jag veta med bestämdhet! Man skall äta mjuka saker om man måste äta alls. För ont gör det när något sitter fast. Om man då äter något så kan det fastna i kroppen som sitter fast och då gör det än värre ont. Dessutom är det inte att leka med om något fastnar. Strupens vävnad kan reagera med att svullna om en främmande kropp sitter fast och om finns rester kvar kan det bli inflammerat, med andningssvårigheter som följd. Man skall söka vård!
Jag har förresten nu sett hur mina stämband ser ut. Inget imponerade får jag säga, två korta bandliknande  saker nedanför svalget som sluter sig när man säger hiiiiiii. Men där är en liten "hylla" ovanför där saker dumt nog kan fastna om det vill sig illa.

Mamsen berättade en lite rolig episod om gårdagen. Gulliga mamsen och papsen kom upp till sjukhuset och satt hos mig. Då hade jag varit där i nästan 4 timmar och blivit röntgad. Där var en man i 60 års åldern som också satt och väntade. Vi små pratade lite med honom. När jag varit där i 4½ timmar var jag så frustrerad att jag sa till mamma att klockan tio GÅR VI!! Hade de sett något allvarligt på röntgen så hade jag varit inne för länge sen. Klockan tio går vi så får de helt enkelt ringa hem om det är något!
Kvart i tio blir jag äntligen uppropad. När jag hade gått in hade den där mannen vänt sig till mamma och sagt med en knaster torr röst. -Det var i grevens tid. Laughing

Läs även andra bloggares åsikter om ,

0 kommentarer:

 
template by suckmylolly.com