tisdag 1 september 2009

Skräckis

I bland är ja med om en riktig skräckis här hemma. De händer ungefär en vecka i månaden. Matte förvandlas! Från att vara en gosig matte som busar och bjuder på något gott till ja… jag vet inte vad.

Det händer att hon nästan går bärsärkargång här hemma. Mumlar att hon måste ha “chokla” innan hon kreverar.  Inte vet ja vad de där “chokla” e för något och inte vet ja vad kreverar betyder men har fattat att de e angeläget i alla fall. Ja försöker hjälpa henne att hitta de där “chokla” undersöker alla möjliga ställen, men ja hittar aldrig de där. Hon har förklarat att de är nästan som mina godisar fast för tvåbeningar. 

Eftersom matte aldrig hittar sin “chokla” tänkte ja att ja skulle dela med mig av mina godisar då. Så ja sa till henne att hon kunde ta så många Myntapastiller och Dentabits hon ville ha. Men hon verkade  inte de minsta intresserad.

RIMG0382_edited-1 Vill du inte ha, matte? De är jättegoda ja lovar!!! 

8 kommentarer:

Sippo sa...

Oj vilken snygg bild på dig! Tror faktiskt inte att jag någonsin sett en bild på HELA dig. Du är ju kanonsöt, tycker både jag, Snuffe och husse.
Det där med chockldfrossande tjejer, är komplett livsfarligt. Husse höll en gång på att få en kastrull i skallen när han frågade varför hans tvåbeningshona, var så ilsken för. YAAAAARGH!! svarade hon och sen flydde husse. Det känns säkrare med bara husse som tvåbening här hemma.
*tröstartass*

Katten Gustav sa...

Jag tycker det var ytterst generöst av dig att dela med dig av ditt smaskiga godis! Själv är jag tveksam till om jag skulle klara av det. Och jag fattar inte en sak: Inte kan väl choklad vara ÄNNU godare?? Näjam...omöjligt!

Nea theCat sa...

Sippo: Nu har jag rodnat så ja e röd ända ut till svanstippen :)

Fick kolla efter på mina bilder och ja du har så rätt så. Matte har tagit många detaljbilder på mig. Ja måste jama allvar med henne om att ta lite fler bilder på mig i helfigur.

Tack och lov varar de inte så länge. Matte säger att de inte riktigt förstår de där själva. Verkar väldigt knäppt de där med hormoner som styr. Men de finns visst de som blir riktigt galna också, de blir inte min matte tack och lov.

Gustav: Visst var det, ja fick tänka efter länge innan ja erbjöd godisarna!

Fattar inte heller de där! Inget kan väl vara godare än myntapastiller och Dentabits. Men hon titta inte ens åt dem. Konstigt!

Puma sa...

En sån period har Matte också, men här hemma finns ett botemedel för hennes humör som heter Sixten. Han har en väldigt bra lugnande effekt på Matte, hon säger att så fort hon tar upp honom i famnen så glömmer hon alla bekymmer, blir helt cool lugn. Jättebra det.

Håller med Sippo om att du är jättefin på bilden, fler sådana gärna. Tasskram/Puma

Nea theCat sa...

Puma: Jo. Matte vill helst att ja skall ligga och värma hennes mage hela veckan också. Men de orkar ja inte. Men de blir några stunder, ja e ju en tjänstvillig katt!

Vad gulliga ni alla e. Tackar och slickar i mig komplimangerna som grädde. :)

Annmi sa...

Ojdå...Men inget värre *mjauuhihii* ;)Detta råkade våra kattvänner ut för &..efter bra lång tid av Chokladfrossa kom de en liiiiten tvåbening till dem :o Rätt söt faktiskt ♥
Föresten...

Du har ett Paket hos Oss om du vill ha!
Jam Kram & NosePûssar!!!

Nea theCat sa...

En liten tvåbening? De hoppas ja verkligen inte min matte släpar hem! Har hälsar på sådna minimänniskor och de gör mest väldigt ont i mina öron. :(

Tack Annmi, skall genast tassa över och kolla.

Nossbuff.

Chinook ♥ Cherokee sa...

Vad du är tjusig! *busvisslar*

Chokla´har vi hört talas om! Det gör alla mammisar kladdiga i fejset och, så gör det att de flinar och skrattar mera - å´värst av allt! Det får dem att vicka på höfterna så hussarna blir alldeles till sig ....eeehhh *harkel* Nä´vi får nog inte skvallra för mamsen! Nu står hon och pekar med sitt "chokladdiga" finger på oss
(byter samtalsämne!)

Bloggsvar från Cherokee:
Nea- min lilla Azalea! *kurr!*
Vi flyttar nog inom en snar framtid. Husse kom hem idag och berättade att hantverkarna hade gjort underverk med torpet! Hmmm... Det hade nog gått mycket fortare om de hade tagit dit tassverkare i stället! *fniss*

Kurr & Nosegosepussar!/Chinook & Cherokee

 
template by suckmylolly.com