torsdag 24 september 2009

Fortfarande sjukstuga

Ja de e fortfarande sjukstuga hemma hos oss. Matte nyser, hostar och gnäller. Ja springer med näsdukar och honungsvatten  till henne och där emellan har ja spinn & kurr healing. De e inte den där nöffissjukan för hon har varken fått tryne, knorr eller borst. Rosa hud har hon iofs alltid haft…Förhoppningsvis blir hon snart frisk.

Kan förresten berätta att honung är väldigt gott . Testa vettja. Men akta er de e lite klistrigt om ni råkar få det på tassen.

Tasskram & nosgos till er vänner.

7 kommentarer:

Sippo sa...

Fullt upp hör jag. Akta så matte inte torkar näsan på din svans.

Annmi sa...

Mjauu...Inte lätt du'...
Fast hunung??? Mjnäee,det får nog vara ;)
Mjauuheela' på du goa ♥...Jam & Kram från oss!!!

gammelmatte Gittan sa...

Varm mjölk med honung är jättegott, tycker jag. Gammelmatte kokar det till sig själv ibland om kvällarna och så fort det har svalnat dricker jag upp det för henne. Gissa om hon blir snopen när mjölken är slut när hon ska dricka! - men hon är jättesnäll och brukar bara skratta och koka ny mjölk åt sig och sedan får jag det allra sista i koppen!

Nea theCat sa...

Sippo: Tro mig ja har varit noga med att inte ha någon av mina pälsklädda delar nära hennes rinnande näsa!

Annmi: Honung var jättegott i lagom mängd givetvis. Några slick då och då var hemskt gott. Vet att ja en en knäpp katt gillar sylt och söta saker men inte mjölk och grädde :)

Imma? Har gammelmatte Gittan glömt logga ut kanske? Skall testa mjölk och honung och se om ja gillar mjölk bättre då. Får jama till matte om att hon får värma. Ja har lite svårt me knapparna på micron och vreden på spisen.

Tass vänner!
Nosgos!

Chinook ♥ Cherokee sa...

Har mamsen börjat läcka?! Inte bra! Och när hon börjar ropa på den där Attjo så får du gömma dig! Det sägs att Attjo sprider baskilusker - stora som LEJON!

*Kurr* Chinook & Cherokee

pip och murre sa...

kikar in.
hoppas matte snorar på sig,dvs blir frisk snart...
/tass och svansviftningar

Nea theCat sa...

ChinChero: Hon har ropat på den där Atjoo så att mina öron lagt sig av vinddraget. Men nu är hon på bättringsvägen. De e skönt de! Har varit orolig för att hon skulle smitta mig med sånna där bakciller. Funderade på nosmask och tassprit. Men de hade nog inte hjälpt om de är stora som lejon. :)

Pip & Murre. Tack. Hon är mycket bättre nu.

Tasskramar och nosgos.

 
template by suckmylolly.com