lördag 12 september 2009

Skorpan har kommit hem!

Skorpan försvann i onsdagskväll och vi trodde tyvärr det värsta. Men i dag kom hon hem! Hennes husse är såååå glad och ja svansdansar för fullt med matte!

Men skällisen som bet henne lyckades smita från sin hundgård i dag också. Skorpans husse var oerhört arg på skällisens husse som fick höra ett och annat genom båda öronen! Hur kan man lämna sin skällis i en hundgård och åka i väg när man vet att skällisen har rymt från samma gård flera gånger?

Vad tänker vissa skällishussar med egentligen?

Vi firar i alla fall att Skorpis äntligen är tillbaka!

6 kommentarer:

Mayas äventyr sa...

*Pust* så skönt jag blev så orolig när jag läste vad som hänt henne, så mina morrhårr började darra och klorna klappra mot golvet.
Men nu svansdansar jag. Hoppas att Skorpan håller sej inne nu så hon slipper träffa på den där skällisen nån mera gång.*nosbuff* till Skorpan och dej

Sippo sa...

Så skönt att höra att lilla Skorpan hittat hem igen. *svansdansar*
Fy vad vi har varit oroliga.
Håller med om att skällisens husse borde få en rejäl åthutning. Du får hälsa Skorpans husse att om det behövs, så erbjuder sig min husse att komma över och sätta sig på skällis-husse tills han inte lämnar vovven ensam igen.

Annmi sa...

Mjauuuarn's såå skönt,har allt tänk på den lilla Skorpan ♥...Jam & Kram från Oss!!!

Nea theCat sa...

Ja, vi var också så oroliga. Men nu är allt bra igen. Skällisen har fått sin hundgård förstärkt. Undrar hur länge det skall hålla!

Visserligen är det inte skällisens fel, han är en jakthund och gjorde det han var till för = jagade ett byte.

Det är hussens fel som inte hade vett att se till att skällisen var säkert inhägnad!

Tack vänner för er omtankar om vår kattsyster Skorpan.

Katten Gustav sa...

HÄRLIGT! Nu blir jag GLAD!
Och skällisen ska hållas inom lås och bom.

Nea theCat sa...

Gustav: Instämmer. De som inte kan hålla reda på sina skällisar skall inte har några skällisar!

 
template by suckmylolly.com