måndag 21 september 2009

Måste få beklaga mig.

Matte har glömt köpa köttmat till mig och hänvisar mig till torrfodret. Jag hoppas helat tiden på att hon skall ha glömt en burk i skafferiet som hon skall upptäcka vid nästa tur dit. Därför har ja bestämt att ja skall vara först ut i köket. Det krävs snabba tassar och en del rivstarter om ja råkar befinna mig på lite avstånd men ja brukar hinna först. Visserligen får ja stå ut med mattes tjut och gnäll om att ja nästan sätter fälleben på henne. Tyvärr har ja inte sett röken av någon kvarglömd burk mjukmat än. Ja hoppas fortfarande!

Sen skulle ja vilja ta upp de här med överkeliga mattar (och hussar för allt i världen). Ja kan ligga i soffan och sova på rygg i godan ro. Så plötsligt vaknar ja av att ja har fått en matte med nosen mot min mage. De e något med min mage som hon bara finner oemotståndligt. Ja vet att ja har världens vackraste mage men ja tycker att hon borde i alla fall FRÅGA innan hon gosar med den!

Exif_JPEG_PICTURE                                              Detta är sista gången jag säger det nu! LÅT BLI MIN MAGE!!!!! Nästa gång får du en vänstertass mitt på snoken!

Vid andra tillfällen kan ja lugnt gå i lägenheten och plötsligt har hon lyft upp mig och tvångsgosar med mig. När hon blir för jobbig med sitt pussande brukar ja sätta upp båda framtassarna framför hennes mun och hålla emot allt va ja kan. De funkar ibland och ja blir nedsatt på golvet igen.

Det blir jobbigt ibland med de där tvåbeningarna. Man får verkligen stå ut med mycket.

Nu e de bedtime.

Natti natti!

6 kommentarer:

Sippo sa...

Du är inte ensam! Husse gör precis likadant. Underligt beteende må jag jama. Vi borde kanske inför gos-fria zoner i hemmet?

Puma sa...

Det där med Matte och mage känner jag igen. Men jag avskyr när någon rör min mage så det låter Matte bli nu, annars får hon klor i sig och det blir att tugga hand en stund.

Annmi sa...

Mjauuarn's osis...Jam & Kram ♥ från oss!!!

Dui och Deco sa...

Det är likadant hemma hos oss..Tänk att de inte får nog någon gång. Tasskram

Nea theCat sa...

Sippo: Mycket bra förslag! Gos på kattens villkor tack!

Puma: De e okay att matte rör min mage i bland, men INTE när ja ligger och sover djupt och drömmer om lyckade flugjakter! Dessutom får hon faktiskt FRÅGA först är min åsikt!

Annmi: Ja skall kräva att matte shoppar mjukmat innan affärerna stänger i kväll. Helst lite kattuna skall hon ha med sig hem också!

Dui & Deco: Vet omättliga gosmonster är vad de är!

Mayas äventyr sa...

Jag håller med alla föregående talare! Dom är hopplösa dom där människorna. Jag har många gånger påjamat högt och ljudligt att jag tycker inte om påtvingat gos. Jag är av den åsikten att jag själv ska bestämma när det ska gosas. tyvärr förstår dom inte alltid det...

 
template by suckmylolly.com