söndag 30 augusti 2009

Yoga á la Nea

nea_gymmar

Varje kväll brukar ja köra ett litet träningspass här hemma. Försöker hålla mig i form nu efter att ja blivit kattererad.

Ofta blir det bollträning och intervallöpning mellan hallen och köket. Men bäst gillar ja Yoga med fuskpälsvippa!  Här ser ni en av mina favorit ställningar. Det är en kombination mellan den välkända “Vilande Katten” och “Så här stor var råttan ja fångade i fjol”

Det är viktigt att var mycket fokuserad när man tränar kattyoga. Se på min blick så ser ni hur koncentrerad ja e.

Känns så gott efter ett härligt kattyogapass! Man sover så gott efteråt.

7 kommentarer:

Imma sa...

Å, yoga kanske vore något för mig så att jag håller mig ung och spänstig? Men jag har inte någon snygg pälsig vippa att träna med... har du något förslag på vad jag kan använda istället?

Tass från Imma, klosterkatt.

gammelmatte Gittan sa...

Lugn lilla Imma - nu när jag har sett hur en bra kattvippa ska se ut kan jag ordna en åt dig. Tack för det goda tipset Nea.

Sippo sa...

Verkar mysigt det där. Borde kanske ta och testa själv. Förresten ser du kattans snygg ut när du tränar yoga. *nosbuff*

Nea theCat sa...

Imma: Yoga rekommenderar jag verkligen. Skonsamt även för lite äldre katter.

Hmm... jag tror nog att ett vanligt band på en pinne går bra att använda. Min fuskpälsvippa var alls inte dyr. Kostade 10:- på 10 kronors marknad i en matbutik :). Den har lätt blivit min favorit av alla vippor ja har. Dyrast är inte alltid bäst.

Tass.

Gittan: Ja du kanske kan ordna en fin vippa åt Imma. Behöver inte vara speciellt avancerad, ett långt smalt tygstycke bara. Tips är att sy fast några påskfjädrar i ena änden. Men glömt inte att ta bort den vassa metallbiten som brukar vara virade om fjädrar.

Blir kanonbra!

Tass.

Sippo: Tack, nu rodnar ja så jag blir röd om nosen. *nosbuff*

De finns alla möjliga övningar för alla sorters katter med KattYoga. Allt från nybörjar katt till avancerad katt. Så prova du. Hoppas du gillar de :)

Katten Gustav sa...

Yoga är finfint! Själv brukar jag förlägga träningspassen till gräsmattan eller nåt annat ställe utomhus. Min tassar-utåt-sträck-rörelse har ordet "råttor" utbytt till "kaniner", men annars är det nästan samma sak. Tassen upp för yoga!

Mayas äventyr sa...

Yoga är bra för själen, det säjer min människa. Hon höll på med det förut för att stressa av sa hon. Men sen kunde hon inte fortsätta för hon har inte tid...*mutter* jag förstår mej inte på henne. Har hon inte tid så innebär det ju att hon har mycket och göra och då stressar hon *funderar*

Nea theCat sa...

Gustav: Det är det fina med Yoga. Kan utföras inne eller ute efter behag.

Tass

Maya: Tvåbeningar är konstiga varelser. Har sagt det förr, de borde ta lärdom av oss katter. Många kattlurar och kattyoga hade fixat din tvåbenings stress omedelbums. Det är jag övertygad om!

Tass

 
template by suckmylolly.com