fredag 23 januari 2009

Matte och ja e lite osynkade

Jo, matte och ja e lite osynkade. Antar att det dröjer något år innan vi har hittat alla våra vanor (läs innan ja lär mig ducka). Ja vill alltid hinna först så ja brukar springa mellan benen på matte så hon håller på att snava. I gengäld händer det då och då att jag får något i huvet för att vi missbedömt varandras intentioner.

 

I kväll var det inte så farligt bara en mjuk kudde denna gången men de har hänt att ja fått min matskål i skallen för att jag hoppat upp på vasken samtidigt som matte tagit lyft matskålen.

 

Samboskap har sina nackdelar.

 

Nu skall vi se på film matte och ja, vi har varsin kudde.

4 kommentarer:

Sippo sa...

*mjurr* Jag känner igen det där. Husse brukar kasta gamla strumpor i skallen på mig när jag sjunger min morgonserenad. *fnys* Vi borde kanske investera i katthjälmar?

Liillan sa...

Samboskap :D Like it.

Nea sa...

Lillan: Jo, matte har berättat om att du minnsann lever så nära samboliv man nog kan komma utan att vara det. :)

Nea sa...

Ja skulle nog behöva en sån där ishockeyhjälm med visir framför nosen. Har hänt att jag sett stjänor.

Sura gamla strumpor mitt i fejset? Kanske dag satt visa husse hur en vass klo ser ut :D

 
template by suckmylolly.com