lördag 24 januari 2009

Jävla skitungar!!!

Klockan är nu tio i fem på söndagsmorgonen. Om någon undrar varför jag är uppe så här tidigt så kan jag berätta att det är för att min kära granne i lägenheten ovanpå bestämde sig för att släppa in gäster och börja spela musik och skrapa med stolar tio över fyra i morse.

 

Jag är så förbannad! Jävla skitungar som inte kan eller vill förstå att det bor fler i ett flerfamiljshus! Men jag har precis avslutat ett mail till min hyresvärd. Där har jag sagt att jag faktiskt anser att jag har rätt till att sova efter klockan två på natten. Det är andra gången jag tvingats klaga nu på förhållandevis kort tid. Men jag ger mig inte. Det är ge och ta som gäller och om inte flickungen begriper att ta hänsyn tänker inte jag ha mer tålamod än nödvändigt!

 

Personligen tror jag tösen fullständigt har vänt natt till dag. Oavsett om det är mitt i veckan eller helg och jag råkar vakna mitt i natten hör jag att hon spolar vatten eller går omkring. Om dagarna är persiennerna nedrullade. Men även om så är fallet så är det faktiskt hon som får inrätta sig i efter tider som dessutom står i hyreskontraktet! Det är faktiskt hon som får inrätta sig efter hur samhället fungerar och vi sover och har rätt till ostörd sömn nattetid.

 

Personligen är jag oerhört beroende av min sömn, får jag inte sova dröjer det inte länge förrän jag mår mycket dåligt psykiskt.

 

Neas Matte

3 kommentarer:

sr. Carina sa...

Åååå! *håller för öronen* Detta har jag också upplevt! Där jag bodde förut hade jag en granne som alltid tog hem gäster mitt i natten och sedan spelade musik och ölade tills solen gick upp... det var stört omöjligt att sova, trots att jag hade mitt sovrum i andra änden av lägenheten. Begriper inte att folk är så otroligt hänsynslösa i flerbostadshus?!?

Hoppas innerligt att du fick sova ut längre fram på dagen. Bor du i allmännytta? I så fall har du möjlighet att kontakta störningsjouren... gör det, om du kan!

Sippo sa...

Min husse hade samma problem för ett par år sedan. Grannarna spelade på högsta volym från 1800 till 0600 ungefär. Husse var helt hysterisk. Att säga till hjälpte ju inte heller.

Nea sa...

Ja, det är jobbigt! Jag hatar att klaga hos värden, men tösen ger mig inget val! Misstänker att det är så att de precis har flytta hemifrån och tror sig kunna göra precis vad de vill i sin första lägenhet.

Nej, jag har privat hyresvärd. Vet inte om vi har någon störningsjour här faktiskt. Skall ta en koll om det.

Iofs. musik kan man leva med även om det är oerhört jobbigt. Värre var det när det bodde ett ungt utländskt par där man hörde hur hon fick sig en omgång stryk med jämna mellanrum. Ringde polisen flera gånger men då blånekade de båda, men vi grannar hörde alla skrik - det var olidligt!!!

 
template by suckmylolly.com