fredag 9 januari 2009

Min största rädsla...

Jag läser denna artikeln och tänker på att jag borde inte blogga om politik och kriget i mellanöstern. Men jag kan inte låta bli. Visst har han, Scheja, i viss mån rätt. Faktum kvarstår att vapenvilan hade inte avslutats förrän Hamas började skjuta raketer in i Israel. Israel svarade hårt, vem kan säga hur mycket våld som är för lite eller för mycket? Jag kan bara konstatera att det finns varken rätt eller fel när det kommer till krig - det är bara kaos!

 

Men det finns en tanke som inte har lämnat mig någon ro, speciellt sen Israel slog tillbaka i Gaza. Det är att i höstas talades det om att Iran bara var månader från att ha tillverkat kärnvapen. Det har gått några månader nu och således är chansens stor att de har sin atombomb nu. Iran som stödjer Hizbollah som när som helst kan ge sig in i kriget. Hur länge skall det dröja innan den sitter där? Hur länge kommer det att dröja innan kärnvapenkriget är ett faktum? Jag blir stel av rädsla bara jag närmar mig tanken.

 

Scheja, må så vara att Israel har rätt att försvara sitt folk. Men jag är så rädd att det i förlängningen innebär total utplåning av oss alla. Jag är rädd, fruktansvärt rädd.

 

Neas Matte

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentarer:

Naken sa...

Jo nu har vi nyktrat till. Det tog sitt lilla tag men nu är vi igång igen. Har haft audition till bandet i natt så jag är rätt trött.

Tass/ Naken

 
template by suckmylolly.com