tisdag 13 januari 2009

Utkörd!

Nu är den utkörd! Ja, julen alltså. Matte körde den på porten i dag. Bort med ljusstakarna och upp med andra lampor. Så satte hon upp nya (nåja) gardiner också.

 

De dära gardinerna var med om en pärs innan de kom på plats. Matte plocka fram den där ställningen som hon ställer på golvet och så det där instrumentet som väser och fräser så det stänker om kring sig. Varmt som fanken är det me. Har närmat mig någon gång men känner med en gång hur varmt det är så jag har aldrig bränt mina morrhår på det där järnet även om det varit nära. Hon kallar det för att stryka. Men nänä.. de där är inte att stryka inte. Jag är katt, tro mig jag vet vad stryka är för något!

 

Matte har rätt gott om saker som blir varma hemma och jag gillar det inte, jag känner mig ju otrygg. Hon har en svart sak som står i köket också. Hon fyller den med vatten och vatten är ju gott! Sen börjar den bubbla och låta så skojigt men då skall man akta sig noga för då kan plötsligt våt och varm luft attackera från ingenstans. Har nästan bränt mina morrhår på det en gång så jag aktar mig noga numer.

 

Det är inget kul med så heta överraskningar. Man får verkligen vara försiktig med var man sätter nosen i sitt eget hem!

1 kommentarer:

Sippo sa...

Jag är glad över att min husse är för lat för att stryka, eller vad det nu heter. Tyvärr så dricker han mycket kaffe, och bryggaren står på MIN plats. Om jag inte passar mig så ryker morrhåren. Bokstavligen. Tass på dig.

 
template by suckmylolly.com