tisdag 10 mars 2009

Matte hotar med blixtmaskin.

Matte har sin mobilmaskin till allt möjligt. De e musik och bokmaskin, GPSmaskin så hon inte går vilse, internet och mailmaskin när hon e på resande fot och så är det en blixtmaskin också. Alla bilder på mig som finns på bloggen är taget med hennes mobilblixtmaskin. Men nu hotar hon alltså med att skaffa en riktig blixtmaskin också. En sån där som tydligen jagar livet ur många bloggande katter på webben.

Hon sitter och läser recensioner och prisjämförelser. Tror hon menar allvar med att skaffa en sån där sak. Hon vill ha en rosa så att den matchar min nos sa hon.

Så ja känner mig lite orolig, hur skall livet bli med en sån där i hennes händer? Är mitt privatliv i fara? Kommer hon att fota och publicera bilder på mig i genanta situationer? De e inte utan att ja känner mig nervös. Tänk om ja får en alldeles egen Paparazzi i mitt eget hem, ständigt på jakt efter bildscoop.

Tänk om ja blir en kändiskatt som hamnar på framsidan av Katt & hör?

6 kommentarer:

Anonymous sa...

Kära du! - inte tror jag att din matte kommer att publicera dumma foton av dig! - nej - hon kommer att ta så fina bilder av dig att du blir Sveriges mest utsökta kisse!

Anonymous sa...

Ej anonym! Tryckte på Namn/URL
.... gammelmatte Gittan

Sippo sa...

Oj oj. Husse har också en sån där måbil blixtmaskin med massa funktioner. Det är ett evigt fotande hela tiden. Men som det jamats förut, så är det nog bara för människorna är så avundsjuka på vår skönhet.

Babsan sa...

Visst är det besvärligt när mamma springer efter mig med blixtmaskinen. Men det är lite kul åxå. Det blir som en rolig lek när jag gömmer mig och mamma letar efter mig. Och precis när hon ska trycka på blixtmaskinen hoppar jag iväg. Då brukar hon sucka och ge upp till slut.

Maya sa...

det där vet jag vad det vill jama. Min tvåbening köpte en ny blixtlåda för några veckor sedan. Den har massor med olika saker hon kan visst ställa in. Så hon mixtrar och donar och testar. Sen blir hon förjamad på att hon inte får det att fungera... *ler*
Men självklart är det ju så att hon skaffar en för att hon vill ta så fina bilder som möjligt! Måbilblixtmaskin i all ära - det blir ännu finare bilder med en riktigt blixtlåda säjer matte!
Vi kommer att bli SÅÅ fina på bilderna! Tro mej!

Nea sa...

Gittan: Tror du. Hoppas du har rätt. Hon verkar fast besluten att skaffa en sån på nästa lön.

Sippo: Ja de e ett hemskt massa fotande med måååbiiilblixtmaskinen inann hon e nöjd. Iofs kanske de blir bättre med en riktig blixtmaskin, färre omfotningar då hoppas ja.

Men du har rätt, de e ju vpr oemotståndliga charm som gör oss till så populära foto objekt. :D

Babs: Där sa du nått. Ja kan sitta snällt och fint och vänta medan hon gör i ordning för bilden och när det är dags så sticker ja. Vi har ju en ofelbar timing vi katter. De kan bli riktigt kul ju. :D

Maya: Hoppas bara ja får royalty på bilderna. En påse Dentapaws per bild låter som en fair deal tycker ja.

 
template by suckmylolly.com