tisdag 31 mars 2009

Varmt!

Vi har haft så skönt väder idag. 12 plusgrader utomhus. Vi har sett Citronfjärilar och hört Koltrasten sjunga för full hals. Vägkanten var alldeles full av små gula blommor. Tuss-i-lagom eller vad de var de hette. Så här ser de ut i vart fall.

tussilago Visst e de fina våra tuss-i-lagom. Klicka för större bild.

I morgon är det den 1 april och matte har berättat om då får man lov att luras. Så ja sitter och funderar hur ja skall kunna lura henne. De måste vara nå bra, hon kan vara ganska så svårflörtad och i bland missförstår hon saker. Som igår kväll t.ex. ja tänkte ja skulle vara duktig och hjälpa henne städa köket. Så ja välte ut min vattenskål på köksgolvet åt henne att moppa upp. Men hon blev bara sur.

Hon e  en konstig tvåbening i bland!

4 kommentarer:

Sippo sa...

Jag vill också ha tuss-i-lagom att lukta på. Jag får nöja mig med nåt som kallas "snödroppar". Som om det inte redan räckte med allt vitt. *fnys*

Maya förstås sa...

ÅHhh, så fina dom va! undrar hur många månvarv jag ska få vänta på en sån där fin blomma??

Babsan sa...

Tass-i-lagom tror jag dom heter.
Ta inte illa upp att din matte inte fattar att du vill hjälpa till. Alla människor är ju lite tröga. Vi får ha tålamod med de stackarna!

Nea sa...

Sippo: Skall ja skicka upp en Tass-i-lagom (som Babsan sa att de hette)med postassen?

Maya: Kan skicka en till dig också om du vill ha :)

Babs: Ja så klart, så måste hon ha sagt att de hette. Tass-i-lagom.

Jo vi får ha en hel del tålamod med de stackars tvåbeningarna. De är ett tufft jobb i bland att ta hand om de vilsna stackarna. Men de ett jobb som måste göras.

Tass kompisar!

 
template by suckmylolly.com