fredag 27 mars 2009

Periodare

Matte tycker att ja e lite av en periodare när de kommer till mat. Just nu vill ja inte ha köttmat. Inte ens med fisk. Matte försöker truga och köpa nya märken och smaker men ja äter bara mina torrisar.

Men ja skall berätta sanningen för er. Det hela är mycket noga planerat. Ja tänker vägra all blötmat tills matte inser att hon måste köpa de dyra Sheba Delikatess burkarna till mig. De är sååååå goda. Hon var på god väg att göra de i går, men kom bara hem med Whiskas 4-pack. Whiskas? De kan hon ju bara glömma alltså.

Har försökt med att kattnotisera henne. Jamat att hon skall se mig djupt i ögonen och bli väldigt avslappnad och att hon vid nästa butiksbesök skall köpa Sheba Delikatess. Ännu har det inte fungerat men det kommer nog. I värsta fall får ja väl matvägra helt nån dag så hon fattar.

3 kommentarer:

Sippo sa...

Hm, aldrig försökt kattnotrisera husse. Jama om du lyckas med din matte. Jag ser inga gränser för vad vi kan få dom att göra. Så måste jag jama "usch" åt burkmaten. Gillar inte burkmat. *rap*

Chinook och Cherokee sa...

Katt-Award att hämta hos Chinook & Cherokee!

*Kurriz* från "Bröderna Bus"

Nea sa...

Sippo: Precis vad ja tänkte. Om mina kattnotiseringsförsök lyckas lovar ja att jama till. Tänk vilket kattrike vi kan få då. :)

Chin & Cher: Åh sticker genast och kollar.

 
template by suckmylolly.com