fredag 6 mars 2009

En sån dag

De har varit en sån utmattande dag idag, spännande och hemska saker har hänt hemma hos oss ida.

De började för nån dag sen då matte stod i köket och diskade. Helvetes jävla skit, sa hon. Nu kommer vatten upp i diskhon, de e stopp. Så satte hon sig och mailade sin hyresvärd. Så var allt frid och fröjd – tills i dag!

De var en gubbe hemma hos oss redan i går, han sa så snälla saker om mig och klappade mig jättemycket, en trevlig karl tyckte ja. Men han fick inte rätt på avloppet han heller så han skulle ringa på förstärkning. Den kom i dag. Två gubbar till. Ja han inte ens hälsa på dem utan ja blev genast instängd på TOA. Ja hörde allt roligt och spännande de höll på med där ute och ja blev så lessen över att ja inte fick va med så ja grät och pep riktigt högt så de skulle höra hur synd de va om mig. Ja hör hur de rumsterar om, och så ett mullrande och susande under golvet. Började nästan tro de var jordbävning igen.

Helt plötsligt öppnas dörren och matte grabbar tag i mig, en gubbe kommer in och tömmer en hink i toan. Så åker ja in i min transport bur i stället, och den satte matte på köksbordet. De var faktiskt helt okay. För nu kunde ja se vad de gjorde och känna dofterna så jag var så tyst och snäll så att inte matte skulle få för sig att stänga in mig någon annanstans. Men ja önskar ja att ja sluppit dofterna för de lukta öööörk! Eeeww säger ja bara.

Men de var kul att se va gubbarna syssla med. De hade långa slangar med in i skåpet under vasken och spolade vatten med högt tryck sa matte för att rensa ledningarna. De väste mullrade och lät och luktade pyton.

Så efter en stund var de över. Hörde att de prata något och matte som frågade oroligt om vad de var som läckte. Tydligen hade någon packning inte riktigt klarat vattentrycket och läckte lite. Där var ingen vattenskada i skåpet, men matte blev så orolig. Vaktisen skulle komma nästa vecka och titta till röret igen så att de verkligen håller tätt nu och hon hoppas verkligen de. För de så jobbigt när avloppet inte fungerar som  hon sa.

Men nu kan hon diska mina matskålar igen *glad*.

När allt var frid och fröjd och gubbarna gått gick jag en patrullvända för att se vad som hänt. Sniffade både här och tyvärr där. Matte öppnade alla fönster och luftade ut och tände doftljus.

För att verkligen sätta pricken på en hemsk dag, beslöt sig matte för att klippa klorna på mig. Hon lyckades ta 12 innan jag slet mig.

Over & Mouse

7 kommentarer:

Sippo sa...

Avlopp luktar örk! Som ungkatt brukade jag gömma mina tygråttor i husses avlopp under badkaret. Sen plockade jag upp dom efter nån vecka eller två och lade dom i husses säng. Du skulle hört vrålet...

Maya sa...

Nää, det där låter INTE kul. Jag kan nästan känna hur det luktade hos dej. Ungefär som när husse varit på toa....

Chinook & Cherokee sa...

Men *urk!* va´ kattrackarns läbbigt! Stackars dig vad de har flyttat runt dig hit och dit! Förstår de inte att du behöver lite lugn och ro, så att du kan klura ut "allt om kattlivets mysterier" och fundelera om så viktiga saker som vad för smaskens som skall serveras till middag?! Allt detta är viktigt för oss katter och får ej försummas!

High Tass, kompis!

Chinook och Cherokee sa...

VAD MUSAN!!!??? VI har inte tassat "Chinook & Cherokee" i signaturen till vår kommentar!!! Vi tassade "Chinook & Cherokee"!

Så det kan bliii - hååå hååå jaaa jaaa!!!

Chinook och Cherokee sa...

NU försvann ordet "amp" när vi skulle återge det i kommentaren! Vad har du för "katt-spöken" på bloggen???

Mjaous!

Babsan sa...

Avlopp låter läskigt! Men jag svimmade nästan av skräck när jag läste om kloklippningen!!! Stackars dig Nea!! Något så hemskt har jag väl aldrig hört talas om! Vilken tur att vi utekatter får ha våra klor i fred för människorna!
*tröst jamar vackert* mjauuuu, mjaooo, mjauuooo!

Nea sa...

Halloj katter.

Tack för sympatin, vänner. Har tagit det riktigt lungt. Var helt slut hela lördagen och bara vilade efter all uppståndelse. Tack och lov luktar det fräscht hemma hos igen.

Chinook & Cherokee det där &amp är HTML kod för tecknet "&". Verkar som Blogger inte gillar att man använder det i namnlänken på kommentarerna sa matte.

Babs: Va, menar du att ni utekatter slipper kloklipping? Nu skall här tjatas på matte om att få bli utekatt!

 
template by suckmylolly.com