tisdag 3 mars 2009

Katteåterbäringen

 

DSC00258Ja där kom katteåterbäringen.

 

Matte stod och rotade i ett av köksskåpen och plötsligt börjar de regna kattmat. Ja blev överlycklig och ropade som broder Tuck i Robin Hood om julaftnarna: “Prisa Gud här kommer katteåterbäringen”.

Var framme i köket på ett enda smidigt skutt och kastade mig över maten som täckte både spis, köksbänkar och golv. Bara för att upptäcka att de bara var den där äckliga Mjaumaten. Ja vägrar äta den! Ja gör det bara inte! Så glädjen var kortlivad. Lommade slokörad ur köket och lät matte städa upp.

9 kommentarer:

Babsan sa...

Stackare! Vilken besvikelse! Bli lurad på själva mållinjen så där.
Själv gillar jag fodret ONE bäst.
Skulle önska det kunde regna sånt över mig!
Tassa lugnt kompis!

Fjutten sa...

Men såååå typiskt! När man väl får en extra ranson så är det bläh-mat!
Tänk om det regnat rökt skinka istället!
Katteåterbäring*fniss*

Nea sa...

Babs & Fjutt: Ja, de var en stor besvikelse. Först är man i sjunde himlen och sen platt fall ner på jorden igen. :(

Rökt skinka hade varit gott men min första tanke var ju DENTAPAWS! Tänk om det hade regnar Dentapaws, mitt absoluta favorit godis.

Sippo sa...

Så elakt av matte att bara tappa ut den uschiga maten. Hon gjorde det säkert med flit för hon trodde du skulle sluka allting. Tur att du är en smart kisse du. *tass*

Maya sa...

Mjao, så lättlurade är vi inte. Taskiga matte som trodde hon kunde lura i dej mat bara för att det låg på golvet...

Nea sa...

Sippo & Maya: Tror ni hon kan var så lurig? Hon har iofs försökt lura i mig den där Mjaumaten förr. Men inte trodde hon väl ja skulle gå på något så uppenbart.

Hon fick tji i allafall. Jag rör de inte!

Aragorn sa...

Uäck! Kan någon katt begripa varför mattar spar på äcklig mat?!? Varför slänger de inte bort eländet när man sagt sitt... tror de att man ändrar sig, om de bara väntar lite? *fnyser*

Vi gillar också ONE, fast nu vill matte att vi skall testa något som heter Royal Canine för det skall tydligen vara bra för våra pälsar... nåja, vi får väl se hur det blir med den saken!

Chinook och Cherokee sa...

Nä, men Usch och fräääs och tvi! Vad äckligt! Kasta snuskig mat på golvet så där! Hur KAN hon göra så här mot dig! Vad skulle HON tycka om att du slängde hennes mat på golvet?! Hur roligt skulle DET vara?!
Nä,släng fram lite godsaker i stället för att fjanta med torra "snusk-kulor"! hehehe :)

High Tass, Gullis!

Nea sa...

Aragorn: Där säger du något. Varför i all världen hade hon kvar DEN maten i skåpet? Ja hade ju redan sagt att ja inte gilla den. Börjar tro att de var något lurt med den här historien nu. Hon försökte kanske lura mig att äta den hemska maten. Men där bet hon sig i svansen!

Chin & Cher: Instämmer. Ja menar ja äter faktisk inte upp den maten ja själv spiller på golvet. Va tror hon om mig egentligen?

 
template by suckmylolly.com