tisdag 4 augusti 2009

Dyr i drift?

Äntligen vågar man ta sig ett jam på sin egen blogg igen. Den där mördarkatten Linus har dragit till skogs igen och de e ja glad för.

Ja fick höra i dag att ja har blivit dyr i drift efter kattereringen. One SterilCat 800 g mat kostar 59:- och det är att jämföra med maten jag åt innan som kostade mindre för 2,5 kilo.

dyridrift Dyr i drift? Jag? Va menar du med de?

Matte skall kolla upp någon mat som vettisen har. Något med en kunglig kanin eller vad de var. Om det inte är så mycket dyrare än vad hon betalar för One så blir det nog de fodret om ja gillar de. Har jamat om noga för henne att ta hem ett smakprov, för de e minsann inte all mat ja äter. Minns med darr i morrhåren den äckliga Mjaumaten som matte försökte lura på mig.

Någon av mina kattvänner som vet vad den där kungliga.. äh Royal kaninen kostar?

6 kommentarer:

Imma sa...

Min matte började ge oss Royal Canin Hair & Skin i vintras, och då köpte hon 10 literssäckar för 550 kronor, vilket hon tyckte var billigt med tanke på kvaliteten. Det var jättegott! Nu när vetten har sagt att mina njurar är lite dåliga får jag Royal Canin Renal istället, och det är också jättegott... så jag tycker att din matte gör alldeles rätt i att ge dig foder av det märket. Man tror inte att det är så stor skillnad mellan dyra och billiga märken, men det är det faktiskt - jag har blivit jättefin i pälsen och orkar mer än jag gjorde när jag fick t.ex. Pussi, Kitekat och Friskies...

Tass från Imma, klosterkatt.

PS. Matte säger att jag skall berätta att Royal Canin finns på Granngården också, och i alla välsorterade djuraffärer. DS.

Nea theCat sa...

Åh. Tack Imma! Får jama till matte att ta en tripp till Granngården då eftersom vettisen har stängt en vecka till.

Tänk att ja skall få äta kunglig mat *fnissar*

Tass!

Mayas äventyr sa...

Min kompis Oskar åt på sin tid Hills Science och det tyckte han var gott. Dyrt men drygt.
Själv äter jag oxå kungliga kaninen men inte sån där kattererad mat utan fortfarande ungmaten eftersom jag fortfarande är liten till växten och behöver det säjer stickfarbrorn

Nea theCat sa...

Maya: Men du e okattererad också va? Sen om du blir de får du också börja tänka på vikten tro ja.

Tass!

Chinook ♥ Cherokee sa...

Royal Canin e´bra, tycker både mamsen och vi! Den vi har heter: "Intense Hairball 34". Den passar oss för vi är så långhåriga, och har så mycket päls. Och vi får ju i oss en hel del när vi putsar oss.
Vi jamade mamsen och frågade vad det kostar, men hon har så dåligt minne - den gamla madamen! Men hon tycker att det gör inget att det kostar mer än annat foder av billigare och sämre kvalitét, för "vi är värd vår vikt i guld", säger hon...Hmmmm, Nea - Exakt VAD menar hon med det???

Mjau och nosegosepussar från Chinook & Cherokee

Nea theCat sa...

ChinChero: Har fundelerat och fundelerat på vad hon kan mena med de. Värda sin vikt i guld? Guld gör man smycken av som halsband och så. Hon har inte försökt att hänga er runt halsen eller så?

Va sa du matte? Jaha hon tycker ni är dyrbara. Ja de e klart. Finns väl inget som är så dyrbart som oss katter!

 
template by suckmylolly.com