måndag 12 april 2010

Att skaffa en lillebror

Ja jamar varje dag till matte om lillebror. Matte går då in på några webbsidor och ser om han finns där. Ännu har hon bara skakat på huvudet och sagt: Tyvärr Nea, ingen lillebror i dag.

Ja tro att matte gör på fel sätt! Ja tror inte de e så man gör en lillebror! Ja insåg att ja nog får ta saken i egen tass. Ja jamade med gammelmatte om saken. Det är så att de har planterat en massa fröer för att få nya växter. Har sett hur de gör med att peta fröer i jord och så kommer nya växter upp. Därför kom ja och gammelmatte överrens att hon skulle plantera deras gammelkatt Linus i rabatten och se om de kan komma en lillebror på så sätt. Att en lillebror skulle kanske komma som ett sidoskott eller nått.

Exif_JPEG_PICTURE

Så här har vi planterat Linus i rabatten nu. Han har t.o.m fått en spaljé så att lillebror har något att stödja sig på medan han växer.

Va tror ni. Kan de ta väldigt lång tid innan de kommer en bror som sticker upp ur rabatten?

Nosbuffar.

9 kommentarer:

Klosterkatterna sa...

Ojojoj, vad tyckte Linus om att bli planterad?!? Han syns ju inte - hur skall han då kunna sola sig, nu när vädret är så underbart! *oroliga*

Jag vet minsann hur små kattungar kommer till, för jag skulle bli avelshona innan de upptäckte att jag har för många tår på bakbenen. Det är så här... en mamma katt och en pappa katt träffas och blir väldigt förtjusta i varandra... och så... eh, ja, de gör någonting med varandra, kramas och har sig... och sedan åker mamma katt hem och blir rund om magen och efter cirka 60 dagar så föder hon små kattungar. Så vad du behöver göra är att hitta en mamma katt och en pappa katt som kan göra en lillebror åt dig!

Tass från Imma, abbemissa.

kattensippo.com sa...

Hm, jag visste inte att det var så katter kom till. Jag tror nog faktiskt mer på Imma's förslag. Odla katter? *hmpf*

Tina sa...

Hihi vad fint att han blev planterad ;) Hoppas det blir några fina skott! Men katter får ni nog leta efter nån annanstans, vi håller tummar och tassar på att ni hittar en fin!

Wikki Bloggkatten sa...

Mjau, det räckte bra med att få en kull kattungar, jag är glad att jag slipper det nåt mer... Det kryllar in kattungar på alla katthem nu och det är så sorgligt att det inte finns ett hem till dem alla... Nea vad toppen att du och din matte planerar att ta hem en lillebror - den rätta kommer snart, det känner jag på mig!
NosPuss Wikki
PS: Mitt namnförslag är Nez och Nova föreslår Boss!

Katten Gustav sa...

Hoppas verkligen att man inte kan plantera katter så där, för då blir jag jätteorolig för att det snart ska komma upp en massa Piffar där ute. Hemska tanke.
Fast min matte skrattade gott när hon läste din blogg. Åt vad fattar jag inte. Hoppas ni hittar en lillebror snart!

Findus, Isak och Rasmus sa...

Vi tror abslolut det kommer en lillebror från rabatten! Det finns ju fågelfrön, så varför skulle man inte kunna plantera en kattlillebror? Bara det inte blir en kattus, för de tror jag är väldigt vassa och riviga av sig. Kurr och burr.

Annmi sa...

*mjauufnissar* Nää,du får nog lita på matte när det gäller LIllebror &...Du det är bra att det dröjer på ett sätt för...Du vill väl ha bästa lillebrorn ;)
Jam & Kram från Oss!!!

Dui och Deco sa...

Det kommer nog snart en lillebror , du får ha lite tålamod bara.Det gäller ju att hitta "rätt" bror också! Nosbuff

Nea theCat sa...

Klosterkatterna. De var bara benen vi planterade. Det är mycket sol på den plätten så han trivs nog ganska bra där.

Men vad jamar du. En mamma katt och en pappa katt... Hmm.. Nu när du jamar de så kommer ja i håg min mamma.

Skall leta efter en mamma och pappa katt som kan göra en lillis till mig. Nospuss

Sippo: Ja de e kanske så. Bäst att jama till gammelmatte att hon tar upp Linus ur rabatten då.

Tina: Visst blev de fint. Han passar där i rabatten.

Wikki: Matte jamar de. Att vi skall vänta till ett katthem eller någon annan letar efter någon som kan ta hand om en lillebror. Men de tar ju så lång tid ju!

Har du fått bebbar Wikki. De visste ja inte.

Nez lät tufft tycker ja. Tack för förslagen.

Gustav: Gillar Piffen att ligga i rabatten? Oj.. kanske inte så bra med ett antal extra Piffar hos er.

Förstår inte heller vad din matte skrattade åt.

Findus & Co: Ja tänk om de kommer upp en kattus. De vill ja inte ha, de är så riviga! Får väl låta matte fortsätta leta på webbsidorna då. För säkerhets skull.

Annmi: Ja de skall ju vara rätt kille. Men de dröjer så lång tid tycker ja.

Dui & Deco: Jo ja vet. Men ja vill ha en bror att leka med NU ju!

Tack för att ni är så förstående.

Nospussar till er alla!

 
template by suckmylolly.com