torsdag 1 april 2010

Åh ja hade ju glömt..

Nu vet ja varför ja blivit alldeles blå! Det är ju i dag vi skall i fara i väg till Blåkulla så klart! Tydligen händer det att de katter som blivit invigda blir blå den dag de skall i väg igen. Så att vi inte skall glömma!

Åh kan inte fatta att de e ett helt år sen vi var i väg. Det var så mysigt. De riktigt vattnas i munnen på mig när ja tänker på de goda halstrade hundsvansarna vi fick till välkomstbrygden i fjol. Undras vad de bjuder på i kväll.

Önskar ja hade sparat i hop lite fler råttögon under året bara. De är ju tyvärr ganska saftiga priser på alla souvenirer från Blåkulla. Klart alla vill ha med sig ett minne från kvällen hem.

Matte har strukit förklädet och gjort sig fin och ja skall byta om till svart päls.

Eftersom det är mitt andra år på Blåkulla skall ja få lära mig en magisk formel. Vi i två årskullen sitter i cirkel och lär oss mässa. Hoppas att de blir “Att förvandla elaka kattplågare till paddor”. De e en formel ja skulle ha nytta av!

Matte har laddat kvasten med raketbränsle och klockan 7 drar vi. Kom gärna fram och hälsa om ni ser mig där!

5 kommentarer:

Klosterkatterna sa...

Ånej, så otäckt! Blå katter (som jag, och Conny och Assar) är inte blå på det där sättet... tycker att du är mycket, mycket vackrare i din vanliga päls! Undrar också över det där med Blåkulla... är det inte för onda katter?!? Eller är det en skröna att den Onde är där och festar? *orolig* Hur som helst är det nog bäst att vi klosterkatter håller oss hemmavid och firar påsken på det vanliga viset.

Tass från Imma, abbemissa.

PS. Om det är en ofarlig fest, så önskar jag dig riktigt trevligt!!! DS.

Nea theCat sa...

Imma: I morgon är ja nog tillbaka i min vanliga päls igen skall du se :).

Nej inte e de något ont heller. De e som en marknad kan man säga. Med lekar, stånd, karuseller och mat.

Den där onde är de inte mycket med. Tror mest han gillar ryktet att han skulle vara "bad" på något sätt. Han ligger bara och jäser och låter de unga häxorna stoppa mat i honom :)

Sen vet ja ju inte om de finns andra Blåkulla någon annanstans. Där är de kanske onda saker på G. men de e inget ja varit med om.

Tass!

Katten Gustav sa...

Nu blir jag GRÖN i stället, för inte har jag blivit blå. Så jag är väl inte invald *snyft* Undrar just vad man måste göra för att bli invald? Kan inte du lägga ett gott jam för mig?

Findus, Isak och Rasmus sa...

*sniff* Men vi har ju inte blivit blåa! Undrar om man kan ta sig dit ändå, på mattes dammsugare eller så? Vi behöver också lära oss den där formeln! Och ser vi dig, så får du förstås höra ett ordentligt glädjejam från oss. Vi har inte sparat på råttögon. *oroliga* Men vi har en del reservdelar från våra leksaksmöss, tror du det kan gå? Nosbuffar.

Nea theCat sa...

Gustav & Findus, Isak & Rasmus: Ja frågade om varför ni inte blivit inbjudna/blåa i dag. Tydligen måste en invig häxkatt rekommendera er för initiering först. Så de ha ja gjort nu.

Man bad mig hälsa att ni är hemskt välkomna till nästa påsk.

Nosbuffar!

 
template by suckmylolly.com